03 april 2007

Mijn eigen Knut

Ik heb het ondertussen al een aantal keer over de ijsbeer Knut gehad en van de week dacht ik, ik heb zelf ook een Knut thuis.

Mijn eigen Mimi is een mooie witte poes en kwa postuur zou zelfs een kater er bang van worden (ik noem ook haar soms "dikke kontje". Ze heeft een groen en een bruin oog, een heel zacht vachtje en hele roze kussentjes (ze is een binnenpoes). Ze is heel schuw (dat komt omdat ze doof is) maar tevens ook heel lief en dat maakt haar zo bijzonder.

Eigenlijk heb ik een haat-liefde relatie met haar. Dat komt, omdat wij thuis al een hond en een poes hadden en dus wou ik er geen dier meer bij hebben. Inmiddels ben ik aan haar gewend en ze is niet meer ongewenst, maar soms kan ik haar achter het behang plakken ... zeker als zij mijn spullen ondersteboven haalt of mijn PC-boxen voor de zoveelste keer omgooit om maar te zwijgen over haar krabpartijen op het behang of ergens anders waar het niet mag.

Hoe Mimi bij ons gekomen is?
Tja, dat is een ander verhaal ... maar goed, ik zal alvast het begin vertellen. Angeleyes heeft haar min of meer van de verdrinksdood gered ... hopelijk wil zij het verhaal vertellen?

1 opmerking:

Angeleyes zei

Ja lief he, onze eigen Knut, een van onze 3 dieren, Tess de Siamees en Sammy de hond.
Mimi heeft een zielige start gekend. Een vriend van mij zocht een puppy en op het werk vroeg ik dus: heeft iemand toevallig puppies of weet je iemand. Nou nee, puppies niet maar wel kittens. Nou ik voelde al een tijdje dat er een "katje" in aantocht was, hoe? Door dromen zag ik al een witte poes en een zwarte nee deze laatste is er nog niet, misschien komt ie nog wel een keertje (laat Hawk dit maar niet lezen... maar nu nog ff niet, rustig maar Hawk, er komt geen uitbreiding meer).
Afijn, dus ik stiekem met onze dochter (die zat ook in het complot) naar het adres van mijn collega. Ze had verteld dat het om een nestje ging van 6 kittens, 2 witte, 2 zwarte en 2 zwartwitte en ook allemaal zusjes/vrouwtjes. Zij liep een keer in het bos en zag een man met een zak op zijn schouders, of zag die man echt die zak in het water gooien...ze schrok zo en was zo boos dat ze zei geef mij die zak met kittens. Nou die man dacht: "ook best" en rende weg en zo waren de kittens bij haar terechtgekomen.
Toen wij ze daar zagen waren we meteen verkocht natuurlijk. Helemaal ook door het verhaal. En ik wilde perse een witte kat. Laat nou die ene witte kat van de twee al 's morgens gehaald zijn, naar nieuw gezin, dus bleef alleen deze ene witte over. Nou het lot had dus bepaald....deze moest het worden. Ik dacht dat het een leuke verrassing zou zijn, maar Hawk vond het eigenlijk helemaal niet leuk, een extra mond om te voeden. Nou ja totdat hij gewoon voor haar charmes viel (ze heeft zo'n onschuldige uitstraling) en sindsdien heeft hij inderdaad een haat/liefde verhouding met Mimi.
Het verhaal gaat verder: Toen zagen we nog niet echt dat ze twee verschillende kleuren ogen had. En over haar gehoor hebben we lang getwijfeld ook tests bij de dierenarts gaven niet echt uitsluitsel of ze nou echt doof was of oostindisch doof. Want een witte kat met blauwe ogen is per definitie altijd doof, zo vertelde de dierenarts. Maar omdat zij odd eyes heeft, dus twee verschillende kleuren ogen, in haar geval bruin en groen...geen blauw dus geen indicatie dat ze echt doof zou moeten zijn. Helaas...het eerste is met de tijd gebleken. Dat maakt Mimi een beetje autistisch, ja echt waar, maar wel bijzonder. Ze heeft ook een talent om negatieve energieen aan te voelen, en dat maakt ze kenbaar. Nou dit was in het kort het verhaal van Mimi. Die van Tess en Sammy volgen wel een andere keer........miauw