19 april 2007

Deel 2 – Het K-woord

Vandaag wil ik het hebben over mijn K-woord. Nee, het is waarschijnlijk niet wat jullie nu denken. Bij mij betekent het Kras of krassen.

Met de K-woord ben ik eerlijk gezegd wat verder dan de H-woord.

Goed ik zal maar vertellen hoe het zit, ik kan dus niet tegen een krasje en dat gaat van een kras op mijn beeldscherm tot een kras op mijn auto.


Kijk dingen die nieuw zijn en vrijwel direct na aankoop al een kras oplopen kunnen mij ook behoorlijk van mijn stuk brengen. Soms is het niet te voorkomen, zeker als de producent ervan een van de dieren zijn. Kijk op het moment word je natuurlijk boos maar na een tijdje kun je ze niet kwalijk nemen. Maar ze kunnen ook door een huisgenoot zijn gemaakt en daar word je ook boos op.


Maar goed als de spullen wat ouder zijn, vind ik het ook jammer maar ik kan het beter tolereren. Het blijft natuurlijk jammer, want of je nu het wilt of niet. idere keer dat ik kijk, kijk ik niet b.v. naar de tafel maar naar de kras of krassen.


Eigenlijk kan ik net zo goed de D-woord meteen introduceren, oftewel deuken.

Ook deze zitten op hetzelfde niveau. Vooral een deuk in mijn auto is niet leuk om te zien, het is ook nog kostbaar ook. Een krasje kun je soms wegpoetsen maar een deuk, nee dat gaat niet lukken.


Nu zijn jullie op de hoogte van de K- en D-woord. De volgende keer zal ik het hebben over mijn S-woord.


Geen opmerkingen: