18 april 2007

Deel 1 – Het H-woord

Een tijdje geleden had Angeleys over haar S-woord. Vandaag wil ik het hebben over mijn H-woord.

Nu hoor ik jullie al, wat is dat dan?

Dat staat voor haren, ja ik ben allergisch voor haren. Je mag ook zeggen dat ik een fobie heb.


En waar komen alle die haren vandaan?

Precies uit onze huisdieren, Sammy, Tess en Mimi zijn goed voor een portie stress als het haren betreft. Zeker als ik net een nette broek heb aangetrokken en vervolgens geconfronteerd wordt met een aantal die ik moeilijk kan plukken uit mijn broek, nee daar word ik niet vrolijk van.


Op zich valt het wel allemaal mee, maar op het moment dat ik ermee word geconfronteerd dan doe ik ze het liefst alle drie buiten.

Het is ook een werk, je moet minimaal 1x per dag stofzuigen anders zie je overal haren van boven tot beneden.


Erg vervelend is het ook wanneer je toetsenbord vol met haren zit omdat vooral Mimi het leuk vind om over mijn toetsenbord te lopen (tja, als zij nog een type cursus zou volgen had ik minder moeite mee). Maar nee, ze gaat dan een rondje om mijn PC en gooit vervolgens mijn boxen om en gaat vervolgens op mijn stoel slapen.


Dus als ik naar de PC ga, moet ik eerst mijn toetsenbord schoonblazen (die haren gaan weer op de grond, dus stofzuigen), daarna mijn boxen weer goed zetten en mijn stoel haarvrij maken. Hoezo heb, ik geen enkel aan haren?


Maar goed het verhaal is pas compleet als ik in mijn enthousiasme het in mijn hoofd haal om Tess of Mimi op schoot te nemen. Of anders Sammy te knuffelen terwijl ik een donker broek of een truitje aan heb ... hoe kon ik zo stom zijn?

Ja, dat vraag ik mijn ook vaak af.


Het ergste is, als zij in de rui zijn. Nou, dan kun je volgens mij een kussen ermee vullen. Nee, ik zal altijd iets tegen haren hebben. Maar zolang er dieren in huis zijn moet ik voorlopig ermee leren leven al gaat dat soms gepaard met een portie ongezonde stress.

Geen opmerkingen: