05 april 2007

Goddelijke stof tot nadenken ...


In Amerika gelooft maar liefst 91% in God, toch wijst bijna de helft ervan (48%) de wetenschappelijke evolutietheorie van Darwin van de hand.

Verder zouden slechts 6 % van de Amerikanen niet in God geloven.

Nu vraag ik mij hoe de verdeling is, ik bedoel tussen de verschillende goddiensten ... ik zal mij beperken tot de drie grootste religies, namelijk de Christenen, Joden en Moslims.

Waarschijnlijk geloven zij niet in de evolutietheorie maar schijnbaar wel in God, mag ik nu concluderen dat zij alle drie in dezelfde God geloven of is dit te kort door de bocht?


Menselijke Liefde Versus Goddelijke Liefde

"Tao kan niet liefhebben zoals mensen dit doen; het ziet alle dingen als strooien honden.

De wijze kan niet liefhebben zoals de mens dit doet; hij ziet mensen als strooien honden."

Tao Te Tjing

Geen opmerkingen: