20 april 2007

Deel 3 – Het S-woord

Bij mij staat de S-woord voor stof. Tja, wat moet ik hierop zeggen?

Ja, ik kan niet tegen stof. Maar wat is stof eigenlijk?


Wat mij betreft is er sprake van stof als je naam op een tafel of televisie kunt schrijven.

Verder vind ik stof vervelend omdat ik allergisch voor ben, heb jaren last gehad van hooikoorts en kon dus met mooie weer niet echt genieten buiten de deur laat staan in een park picknicken enzovoort.


Huisdieren maken ook stof, en we hebben er drie van. Vroeger hadden we parkieten thuis, nou dat was echt een stofnest. Je wilt niet weten wat die kleine diertjes eigenlijk produceren aan stof. Daar is een zandstorm niets bij, bij wijze van spreken dan.


Verder is stof niet goed voor je PC en aangezien wij thuis vier PC’s hebben die dagelijks blootgesteld worden aan een dosis stof die in wezen niet goed is voor een PC. Voornamelijk de CD-ROM en DVD hebben er last van. Verder is teveel stof binnenin een PC ook niet bevorderlijk voor de levensduur ervan. Vandaar dat ik een reden heb om niet van stof te houden.


Als je een vitrine heb met wat dan ook binnenin dan moet je realiseren dat je van tijd tot tijd de inhoud ervan moet afstoffen. Ikzelf heb een vitrine met tientallen auto’s en eens in de zoveel tijd moet ik ze afstoffen want anders is het niet mooi om te zien.


Goed dat was het dan, hopelijk was dit stof niet te stoffig?


Geen opmerkingen: