23 maart 2007

Waanzin of waanhoop?

Ik ben om te beginnen geen voetbalfan, maar als het om de Europese of Wereldkampioenschap gaat dan wil ik wel kijken.

Waarom?
Omdat het een geweldige voetbalshow en zeker als mijn geboorteland er ook aan meedoet.
Nee, ik zie het niet als chauvinisme, want chauvinisme is een overdreven vorm van patriottisme. Voor mij betekent het op dat moment, meeleven met je land, emoties voelen en ervaren, vreugde en verdriet delen, het is eerder een soort heimwee (je hebt ten slotte je geboortland achtergelaten).
Wat is nu het geval?

Morgen, zaterdag 24 maart wordt in Portugal de match Portugal - Belgie gespeeld met als inzet een plekje in de Europese kampioenschap. Nu heeft de Belgische keeper Stijn Stijnen iets gezegd wat hij beter niet had kunnen zeggen, namelijk het volgende: "Na twee minuten zullen wij ervoor zorgen dat Cristiano Ronaldo het veld op een brancard zal verlaten."

Nu vraag ik mij af?
Wat heeft Cristiano Ronaldo gedaan om dit te verdienen, ik geef toe dat Ronaldo ook geen lieverd is maar om iemand zodanig uit te schakelen is natuurlijk waanzin. Als Belgie op deze manier de overwinning wil behalen dan is hier de verklaring waarom zij de
"rode duivels" worden genoemd of is het een waanhoops daad?


Cristiano Ronaldo

Geen opmerkingen: