11 juli 2010

FIFA WK 2010 - Spanje Wereldkampioen

Spanje schrijft geschiedenis door Nederland in de finale te verslaan en daarmee de fel begeerde titel van wereldkampioen naar huis mee te nemen.
Spanje is nu officieel Europese en Wereldkampioen, een unieke prestatie die weinig landen kunnen evenaren in de toekomst als het al eentje lukt.

Ik moet bekennen dat Spanje nooit tot mijn favoriet heeft behoord en zeker niet nadat ze Portugal ook uit de WK hadden gegooid, maar ten slotte ben ik blij voor onze buren. Zij hebben het verdiend en wij hebben van de wereldkampioen verloren.

En verder ga ik geen woorden meer vuilmaken over het spel, ik weet alleen dat het een lelijke finale was met een heleboel gele en een rode kaart voor Oranje.

Viva EspaƱa!



Tot de volgende FIFA Wereldkampioenschap in Braziliƫ 2004.


Bookmark and Share

Geen opmerkingen: