19 mei 2007

Kruistocht anno 2007

Vandaag viel mijn oog op het volgende bericht: "Mocht Amsterdam de Turkse organisatie Milli Görüs een nieuwe moskee weigeren, dan zal het verzet enorm groot zijn. Al Jazeera brengt het groot", dat heeft Fatig Dag van Milli Görüs gezegd in een interview met dagblad Trouw.

Milli Görüs laat vervolgens weten dat ze alle Turken in heel Europa (en dat zijn er veel) zal oproepen om naar Amsterdam te komen om te demonstreren als de Westermoskee er niet komt. Hier is dus geen sprake meer van democratie maar van manipulatie.

Vervolgens liet Fatih Dag alvast een waarschuwing achter: "Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze opstand, maar hij vreest dat het uit de hand loopt".

Het wordt tijd dat iemand opstaat en ook laat weten dat Nederland zich niet laat manipuleren door een Islamitische Stichting zoals Milli Görüs.

Begrijp mij niet verkeerd,, maar toch ik kan ook hier niet omheen. Ik vind dat iedere religie zijn eigen plekje moet hebben en krijgen maar er zijn grenzen en zeker wat een moskee betreft is dat niet anders. Als we de foto goed bekijken, dan kunnen we afleiden dat het hier om een gigantische moskee gaat die niet in het stadsbeeld van Nederland past. Ik vind het meer iets hebben van een statussymbool met als doel de Islam zo langzamerhand tot het grootste geloof in Europa te verheffen.

Hoe kan Nederland zoiets toelaten, dit is te gek voor woorden en ik ben bang dat we in Nederland straks op alle fronten een minderheid worden. Nog even en we moeten de Koran ook gaan leren. En dat in een “zogenaamde” democratie.

Ik vraag mij af wanneer de Islamitische wereld gaat beseffen dat zij de Islam moeten laten waar het hoort, in hun eigen land. De Kerk heeft al duizend jaar geleden ook al dezelfde fout begaan, toen ging het ook met het nodige geweld. Denk maar aan al die kruistochten destijds.

Welke religie dan ook kan ook zonder een kerk, synagoog, moskee of welke gebouw dan ook. Geloof zit niet in een gebouw maar in je hart, waar je ook bent.

En anders moeten wij ook in alle Islamitische landen kathedralen gaan bouwen, ben dan benieuwd wat zij zullen doen. Ik denk dat zij dat niet kunnen waarderen en tegen zullen houden ... en dat is precies wat wij ook moeten doen. TEGENHOUDEN!

Geen opmerkingen: