16 mei 2007

Kangeroes in gevaar!

Australië wil in de omgeving van de stad Camberra ruim 3000 kangoeroes laten afschieten.

Dit komt vooral omdat op de snelwegen rondom de stad jaarlijks meer dan 1000 kangoeroes worden aangereden en daarbij een schade aan de auto’s veroorzaken van meer 6 miljoen dollar.

Het gaat hier om materiële belangen oftewel geld is hier de drijfveer. Maar om dat te verdoezelen, beweert men dat er niet genoeg voedsel is voor zoveel kangoeroes in de omgeving.

Uiteraard zijn allerlei dieren belanghebbende organisaties niet blij met de aankondiging en kunnen niet anders dan protesteren en afwachten of de regering volgende week de maatregel zal goedkeuren.

Nu vraag ik mij af, wie is hieraan schuldig? Natuurlijk de mens, die alleen maar neemt en niets terug geeft aan de natuur.

Mijn alternatief zou zijn: om de 3000 kangoeroes te vangen en ergens anders (want Australië is erg groot) vrij te laten.

Maar ja, dit gaat dan veel geld kosten en het begon toch al vanwege het geld. Aan de andere kant het alternatief zou ook helpen aan de werkgelegenheid die onder de oorspronkelijke bewoners van Australië erg groot is, namelijk bij de aboriginals. Is mijn alternatief te vooruitstrevend?

Dieren wordt langzamerhand uitgeroeid en vroeg of laat zal de natuur terugslaan en dan is het te laat voor zowel mens als dier.

Hoe dan ook het blijft in mijn optiek: Een erg wrede actie tegen nota bene
het symbool van Australië, de kangoeroe!”.

Geen opmerkingen: