29 mei 2007

Het kan alleen in Amerika


Toen ik vandaag thuis kwam kreeg ik het verzoek van mijn zoon om op internet naar een opmerkelijk nieuwsartikel te gaan kijken. Wat bleek nu het geval te zijn:

een of andere jongetje van 11 jaar, ja jullie lezen het goed, elf jaar heeft een reuzen varken gedood. Reuzen varken, als je de foto bekijkt dan is hij zeker geen kleintje te noemen.

Van snuit tot staart gemeten is hij of zij (geen idee wat het is) bijna 4 meter lang en weegt zo’n 500 kg.

Nu vraag ik mij af, wat bezielt zo jongetje (ach, de jongen kan er vast niets aandoen, zijn vader heeft hem als een pre-historische jager opgevoed) ... hoewel men vroeger alleen een speer gebruikte, heeft deze jongen een heuse Smith & Wesson revolver gebruikt.

Ja, zoiets kan alleen in Amerika.

Drie jaar geleden werd ook al zo’n reuze varken gedood, een maatje kleiner dan deze, die was 2,7 meter lang en woog 400 kg.

Mij lijkt zo’n reuzen varken iets zeldzaams en dus snap ik niet waarom het zomaar neergeschoten kan maar vooral MAG worden. Wie weet is het een gemuteerde versie, maar dat zullen we nooit weten. Of men het vlees gaat eten, ook geen idee.

Maar ja het kan nog erger, als je weet dat men commercieel ook een slaatje uit slaat door posters van het varken en de jongetje te verkopen voor tien dollar per stuk. En wie weet zet dit weer andere “zielen” aan tot nog meer van dit soort vertoon....

Ben je nieuwsgierig geworden?

Kijk dan op www.monsterpig.com en lees vooral het voorwoord van de vader, de negatieve en positieve reacties.

Geen opmerkingen: