19 november 2010

Brief van Luca di Montezemolo

Luca di Montezemolo


Ferrari president Luca di Montezemolo heeft gisteren zich tot de tifosi gericht via een open brief.
Een boodschap die door iedere tifosi wordt ervaren als een pleister op een "open wond" maar aan de ander kant als een belooft voor het komend seizoen in 2011.

Maar goed als Ferrari fan begrijp ik de houding van Luca di Montezemolo en wat mij betreft hoeft hij niet Ferrari te verlaten zoals nu al sommige mensen willen zien.

Di Montezemolo was ooit de rechterhand van Enzo Ferrari zelf, en ik ken niemand met zo'n bezieling voor Ferrari als hijzelf, ooit zal hij een opvolger hebben maar daar is nu te vroeg voor.

En nu de open brief van Di Montezemolo.


Beste vrienden,

Een paar dagen na de grote teleurstelling over de uitslag van de laatste race van dit seizoen, die nog steeds pijn doet, wil ik met jullie praten. Ik voelde, net als jullie en het hele team, dat het doel dat we nastreefden gedurende het hele seizoen, terwijl anderen ons al afschreven, na de kwalificatie op zaterdag dichterbij was dan ooit tevoren.

Helaas heeft een verkeerde beoordelingsfout vanaf de pitmuur op een cruciaal tijdstip in de race de kansen op de titel flink onderuit gehaald. De vijf geweldige overwinningen welke Fernando wist te behalen was daardoor niet voldoende om ons doel te bereiken. Dit is de wet welke binnen de sport geldt."

Hoe dan ook, ik denk dat iedereen die zo hard heeft gewerkt gedurende het seizoen zoals monteurs, technici, werkers en coureurs, bedankt moeten worden voor hun inzet, toewijding en kunde welke ze getoond hebben. Ik heb hen op het circuit bedankt en een dag later in de fabriek, maar vandaag wil ik dat samen met de fans doen.

Helaas leek de finale niet op het geweldige seizoen, waarin we ons van underdog tot titelkandidaat wisten op te werken, waardoor het verlies in de laatste race van die kans op de titel een bittere nasmaak is geworden. Ik wil iedereen bedanken die ons gesteund en bejubeld hebben en ook hebben bekritiseerd, maar dit deden met het hart op de juiste plaats. Gedurende lastige periodes weet je wie je echte fans zijn. Ik heb veel steunberichten mogen ontvangen, en we willen dan ook niets anders dan zo snel als maar mogelijk de baan weer op te gaan om revanche te nemen, maar we moeten wachten tot de start van het seizoen in 2011.

Ondertussen zullen we werken aan de nieuwe bolide voor volgend jaar met een duidelijk doel: een auto op de grid die vanaf de eerste race in staat is om races te winnen.

Dank u allen en Forza Ferrari!

Luca di Montezemolo




Bookmark and Share

Geen opmerkingen: