25 juli 2008

Telefoon uit Duitsland

Een kwartiertje geleden werd gebeld, mijn dochter nam de telefoon op en al gauw hoorde ik haar Duits praten en even later werd de telefoon haastig in mijn handen geschoven.

En voor ik het wist had ik een Duitser aan de lijn, ik dacht meteen: "Wat krijgen we nou?".
Vast een vergissing dacht ik ... tot die man zei: "Heeft uw kat een chip?".

En toen gingen allerlei bellen af en zwaailichten door mij hoofd ... hij had dus blijkbaar Tess gevonden. Dus vroeg ik meteen: "Een Siamees?". "Ja", zei de Duitse man, verder gaf hij ook aan waar hij woonde, in Monchengladbach vlakbij Venlo.


Maar goed mijn Duits was niet voldoende om verder informatie uit te wisselen, dus heb ik zijn telefoonnummer genoteerd zodat Angeleyes hem verder kan spreken.
Hoe dan ook, morgen gaan we Tess ophalen in Duitsland.

Grappig eigenlijk, want we zouden hoe dan ook volgende week een dagje naar Duitsland gaan, niet naar Keulen maar naar Oberhausen.

Tess


Ben alleen benieuwd hoe onze Tess ruim 213 km heeft afgelegd sinds 16 mei ... ze moet een geweldige avontuur achter de rug hebben. Was ze op weg naar het zuiden, naar Portugal waar ze eigenlijk vandaan komt? Of heeft iemand haar in Almere opgepakt en in de buurt van Venlo weer losgelaten? Wist Tess soms te ontsnappen ...
.... dat zullen we nooit weten, maar het feit is dat ze teruggevonden is en dat is fantastisch.

Dat wordt een lange slapeloze nacht.

.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefelicteerd, en dat vlak voor je vakantie.

Rode Draak.