02 augustus 2010

Schumacher terug van weggeweest?

Yes, he did it again ...


Schumacher heeft wederom de aandacht naar zich toegetrokken.
Niet in de positieve zin des woord maar negatief.

Na zijn duel met Rubens Barrichello (jarenlang de "knecht" van Schumacher bij Ferrari geweest) in de laatste ronden van de wedstrijd, heeft Schumacher duidelijk laten zien dat hij zijn oude streken nog niet verleerd heeft.
Hij drukte Barrichello letterlijk en figuurlijk de betonmuur in, de file die hierdoor ontstond laat zich raden.
Hoewel beide wagens elkaar niet geraakt hebben, was er net genoeg ruimte voor Barrichello om Schumacher voorbij te gaan.
Maar dit had best een ernstige ongeluk kunnen zijn voor beide coureurs als die ruimte kleiner dan 10 centimeter zou zijn geweest, want zo dichtbij was de muur.

Barrichello: "Met al mijn ervaring, wanneer ik een gek op het circuit tegenkom, dan ga ik onmiddellijk van het gas af, maar in dit geval deed ik het niet. Voor mij was dit een van de mooiste inhaalmanoeuvres uit mijn carrière en een van de meest angstaanjagende van zijn kant. Na drie jaar gestopt te zijn, terugkeren en dan zoiets flikken, hier zitten we niet op te wachten."
Schumacher: "De ruimte die ik liet was volgens mij genoeg, hij heeft mij tenslotte ingehaald ..."

Maar goed, de wereldpers had vandaag genoeg kritiek op de manoeuvre van Schumacher en dat zegt genoeg.


Kritiek van de Duitse pers



De Engelse pers gooide ook wat olie op het vuur


Na het zien van de beelden en met de baancommissarissen te hebben gesproken, heeft Schumacher ingezien dat wat hij deed niet door de beugel kon.

Schumacher: "Het was niet mijn bedoeling om Rubens in gevaar te brengen en als hij dat denkt dan bied ik mijn excuses aan, want dat was nooit mijn intentie."


Wat mij betreft zie ik hier twee ervaren F1 coureurs, maar ook verschil van dag en nacht qua karakters.

Een zevenvoudig F1 wereldkampioen, diverse records op zijn naam en een kast vol trofeeën, waarvan sommige verdiend en andere niet, met een lege ziel, een grote arrogantie, geen hart of emotie en een slechte verliezer.

De ander heeft geen F1 titels, weinig records en een beduidend lege vitrine wat trofeeën betreft.
Maar wel eentje met een ziel, een groot hart, veel passie en dapper genoeg.


Bookmark and Share

Geen opmerkingen: