10 september 2008

Ik heb twee brommers

Maandag was ik bezig met het stofzuigen van mijn auto toen onze kleine buurman (van 5 jaar) naar mij toe kwam. Heel trots op zijn fiets kwam hij langs mij en stopt voor een praatje.

Het ging ongeveer zo:
buurjongetje: "Gaat jouw auto snel?"
ik: "Ja, mijn auto gaat best snel."
buurjongetje: "Ja, dat weet ik ..."
ik: "Hoe weet je dat dan?"
buurjongetje: "Omdat jij twee brommers hebt."
ik: "Twee brommers?"
buurjongetje: "Ja."
ik: "Waar heb je dat gezien?"
buurjongetje: "Hier! Kijk dan."

Vervolgens wees hij naar de achterkant van mijn auto en toen wist ik het.

ik: "Je bedoelt die twee uitlaten?"
buurjongetje: Ja, die twee brommers."
ik: "Je hebt helemaal gelijk, ik heb twee brommers"

Prachtig die kinder logica, uit een uitlaat komt geluid ... het bromt, dus vandaar die brommers en in dit geval dus twee brommers.

Waren we maar niet verder gegaan dan onze kinderlogica..........misschien zag de wereld er een stuk mooier uit.

Geen opmerkingen: