17 mei 2008

Moslims ...

Zo nu en dan kom je aantal berichten tegen die je meteen aan het denken zetten, dat is normaal gesproken ook de doelstelling van alle berichtgevingen ... je aan het denken zetten. Toch heb je ook berichten die je niet alleen aan het denken zetten maar tevens je tot daden doen overgaan en dit waren twee die mij tot de daad brachten, namelijk mijn mening aan het papier toevertrouwen. Hierbij het eerste bericht dat mij tot schrijven dwong: ____________________________________________________

Kamer woedend over arrestatie Nekschot

vrijdag 16 mei 2008 11:20 (bron: Elsevier Online)

De Tweede Kamer is verontwaardigd over de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot. VVD, PVV, SP en D66 vinden dat de vrijheid van meningsuiting in het geding is en eisen opheldering van minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie.

PVV-leider Geert Wilders beschuldigt het Openbaar Ministerie (OM), dat opdracht gaf tot de arrestatie, van 'dictatoriale trekjes'. Juist een cartoonist, die per definitie prikkelend en satirisch is, moet zich vrij kunnen uiten, vindt Wilders.

SP-Kamerlid Jan de Wit vindt het heel vreemd dat de cartoonist door de politie 'van z'n bed is gelicht voor een cartoon uit 2005'. De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, zegt De Wit. 'Dat betekent dat mensen moeten kunnen tekenen en zeggen wat ze zelf willen.'

Ook andere partijen in de Kamer houden de kwestie in de gaten. 'Wij nemen deze zaak wel hoog op. Een cartoonist vervolgen gaat vrij ver,' zegt PvdA-Kamerlid Ton Heerts.

Moslims
Nekschot, een pseudoniem, wordt door het OM verdacht van het publiceren van cartoons die discriminerend en kwetsend kunnen zijn voor moslims en mensen met een donkere huidskleur.

Paul Velleman, officier van justitie in Amsterdam, gaf opdracht tot de arrestatie. Voorafgaand aan de arrestatie werd een onderzoek naar de cartoonist uitgevoerd door het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie (LECD). Voorzitter van de LECD is diezelfde Velleman.

Klacht
Het onderzoek naar Nekschot werd gestart in 2005, na een klacht van imam Abdul Jabbar van de Ven bij het Meldpunt Discriminatie Internet. Het lijkt vreemd dat er pas na drie jaar opeens actie wordt ondernomen. 'Het onderzoek was eerst gericht op de strafbaarheid. Het beoordelen van al die cartoons kostte zeer veel tijd,' zegt Sanne van Meteren, woordvoerder van het LECD, tegen elsevier.nl.

'Daarnaast is het een complex juridisch vraagstuk, omdat ook de vrijheid van meningsuiting een zeer grote rol speelt,' vervolgt ze. 'Tenslotte was het ook niet gemakkelijk om achter de identiteit van Nekschot te komen en heeft dat ook enige tijd gekost.'

Zwijgrecht
Het gaat om acht of negen cartoons die het OM te ver vindt gaan. Na aanhouding is Nekschot verhoord, maar hij beroept zich op zijn zwijgrecht, aldus Van Meteren. Het onderzoek gaat nu verder, maar mag de uitkomst in vrijheid afwachten.

Velleman is overigens ook degene die onderzoekt of Wilders zich schuldig maakt aan racisme en discriminatie.

____________________________________________________

Nee, ik ben niet racistisch aangelegd maar ik vind dat de moslims tegenwoordig over alles en nog wat iets te zeggen hebben. Is dat terecht? Ja en nee, het ligt er maar net waar je het over hebt.

En nu het tweede bericht:
____________________________________________________


Moslims klagen over korte broek bouwvakkers

zaterdag 17 mei 2008 12:19 (bron: Elsevier Online)

In Almere is enige commotie ontstaan nadat islamitische buurtbewoners hadden geklaagd over bouwvakkers die afgelopen week in korte broeken rondliepen. Te bloot en te kort, menen de moslims.

Kledingkeuze

De bouwvakkers werken aan een groot renovatieproject de wijk Stedenwijk-Noord.

De uitvoerder van het project heeft de werklieden vorige week, ondanks de hitte, gevraagd om lange broeken te dragen, omdat islamitische buurtbewoners de kledingkeuze afkeurden.

Klachten
De bouwvakkers namen in eerste instantie de klachten ter kennisgeving aan. 'Er zijn alleen afspraken over correcte kleding. Dat zijn een korte broek en T-shirt ook,' aldus de uitvoerder.

'Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen.'

____________________________________________________

Maar dit laatste bericht kan toch niet waar zijn?
Dit is echt t
e zielig voor woorden, nog even en ze bepalen hoe wij alles doen (eten, drinken, slapen) Met wij bedoel ik wij, als (nu nog) vrije westerse mensen, ongeacht welk geloof er wordt aangehangen, behalve religies die tot beperking van vrije meningsuiting gaan. Met moslims bedoel ik ieder die zich kennelijk en duidelijk afkeert van wat wij in het westen, de westerse maatschappij, als normaal gangbaar vinden. En dat ook nog afkeuren. Voor mij is er een verschil met de religie "islam" en hoe mensen die haar bedrijven (moslims) het in de praktijk brengen, de verschillende interpretaties.Wat ik zo storend vind aan sommige moslims, wie de schoen past trekke hem aan, is dat ze zelf niet tolerant zijn naar de westerse christelijke beschaving. In hun ogen zijn wij heidenen, ongelovigen en onrein en staan op dezelfde plaats als honden. Dat stuit mij zeer naar de borst. Ook als wij huisdieren houden, zijn wij vies en onrein.

Ze beginnen naar mijn mening langzamerhand te zeiken of alles en nog wat. Wat doen wij ertegen, tegen dit soort nieuws, extremiteiten? Niets, helemaal niets, de politici staan tegenwoordig ook naast hen en laten alles over zich heen.


Dit is het begin van de macht van de moslims, straks is alles anders ... maar niet zoals wij het zouden willen. Straks wordt je opgepakt omdat de borsten van een vrouw zichtbaar zijn of voor het dragen van een minirok ... een man die zonder shirt in zijn tuin aan het werk is. Tja, en zonnen in het zwembad, park of eigen tuin kun je ook vergeten, dat is namelijk bloot ...... dus niet meer bruin worden? Aan de andere kant heb je ook minder kans op huidkanker ... maar dat is nog altijd je eigen keuze, straks heb je geen keuze meer. Zucht ..........

Maar wat willen de moslims nu eigenlijk? Willen zij daadwerkelijk de macht overnemen? Willen zij de christen en andere religies uitroeien? Willen zij onze Democratie omver werpen? Willen zij ons bang maken? Wat willen zij eigenlijk? Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar als ik terugdenk aan de vraag die een tijdje geleden aan de moslims gevraagd is: "Wat zij zouden doen als zij aan de macht kwamen hier in Europa?" Het antwoord was: "Jullie vermoorden!"

Op zo'n moment reis ik 910 jaren terug, naar de tijd van Eerste Kruistocht tegen de Islam, en voel ik mij weer een Tempelier. Blijkbaar is het thema van de Kruistochten nogal actueel bij de moslims.


Ik wil hier graag een paar kanttekeningen plaatsen, uiteraard zijn het de extremisten onder de moslims die tot dat soort uitspraken c.q. praktijken overgaan. Niet de gematigden. Die willen ook het liefst dat iedereen met elkaar in tolerantie c.q. harmonie leeft. Helaas wordt juist deze groep de pineut, want er begint steeds meer en meer poolvorming te ontstaan. Zij zullen moeten kiezen, zij zullen kleur moeten bekennen. Dan zullen zij openlijk de extremisten links moeten laten liggen en zich er helemaal van distantieren. Zo niet dan wordt ook de kritiek op hen groot waarbij zij dat als " onrecht" gaan ervaren en zo alsnog aansluiting vinden bij de extremisten. Er is een groot macht spel gaande.

De haat en wraak-gen vanuit de tijden van de kruistochten is zich aardig aan het roeren. Maar het is niet mijn schuld of wiens schuld ook die in deze tijd leeft, dat er gemoord is in naam van de bijbel destijd in de middeleeuwen, de beruchte kruistochten. Net zoals de slavernij, ook die wraak/ haat-gen is aktief in die bepaalde bevolkingsgroep. Ik kan er niets aan doen dat er destijds mensen uit hun hutten werden gehaald en als slaven verkocht, " it wasn't me"...... en zo kan ik wel verder gaan.

Vroeger op school, had ik te maken met moslims ... ik had onder hen een paar waarmee ik kon opschieten, maar helaas nooit op kon vertrouwen. Want als er een partij gekozen werd, was het altijd die van de moslims en nooit de mijne.
Ze waren toen al fanatiek genoeg, maar een frikandel ging er altijd in ondanks de ramadan tijd. Wij mochten nooit met de moslim meisjes praten of wat dan ook, maar zij kwamen wel aan onze meisjes en zeiden altijd ... een Nederlands meisje is om te .... en een moslim meisje is om te trouwen en te respecteren. Met andere woorden ze hadden geen respect voor niet-moslim vrouwen. Aan de andere kant zeiden ze tegen mij ook wat moslim vrouwen wel en niet mochten, ik weet niet wat zij met respect bedoelen ... maar er zijn wel degelijk verschillen tussen wat zij met respect en wij met respect bedoelen. Geloof mij, de moslim vrouwen worden ook niet respectvol behandeld.

Hoe schijnheilig kun je dan zijn, moslim zijn en toch profiteren van alles wat Allah verboden heeft?
Dat laatste zette mij aan het denken, ook al was ik toen slechts 14 jaar.

Nogmaals ik heb niets tegen moslims, ik respecteer ieders religie ... ook ik ben niet trots op de tijd van de Kruistochten en de manier waarop de kerk de wereld heeft lopen veroveren en zieltjes winnen voor hun kerkelijk doelen. Volkeren van hun religie beroven en indien nodig ook uitmoorden in de naam van de kerk, om maar niet te spreken van het feit dat de Paus onze God vertegenwoordigt. Hoewel ik christelijk ben opgegroeid, ging vroeger ook naar de kerk, voel ik mij niet meer geroepen om dat te doen nadat ik mijn ouderlijk huis heb verlaten ... uiteraard vind ik het nog steeds een gewaarwording om een kerk of kathedraal binnen te stappen en de hele atmosfeer te proven al dan niet onder de prachtige gezang van een kerkkoor.
Maar dat komt meer door mijn verleden dan wat anders ... ik geloof in een God, maar eentje die voor iedereen is en klaar staat ... ik geloof niet in dat er God bestaat voor iedere religie.

Laten we terugaan naar de prehistorie ... toen had je geen Islam, Christendom, Joden of wat dan ook. Toen had je stammen, heel veel verschillende stammen maar die hadden meestal gemeenschappelijke goden, zoals de Zon, de maan, de bergen, de rivier enzovoort. Er bestond werkelijk voor alles een God. Pas later ging men (maar dat is iets kenmerkends voor de mensheid dan voor de goden onderling) de ene God boven de andere stellen en toen kwam afgunst, afgunst veranderd in hebzucht en daardoor ontstond weer oorlog. Ik denk niet dat de goden dit ooit gewild hebben, en dat is nu volgens mij de doelstelling van de mensheid ... leven in harmonie en vrede. Iets wat we vanaf het begin niet geleerd hebben en wellicht nooit zuilen leren. En hiermee is onze lot bezegeld, wij voelen ons soms God maar dat zijn we niet ... we zijn niets op deze aarde. Als de Zon ophoudt te bestaan, dan is het gauw afgelopen met ons. En neem van mij aan, niets duurt eeuwig.

Denk maar aan de tijd van de Romeinen, Tempeliers enzovoort ... ook zij kwamen en gingen uiteindelijk ten onder. Hoewel Nostradamus ooit zei: "Het gevaar komt uit het Oosten."
Toch ben ik nog steeds niet zeker of hij hiermee de moslims of de Chinezen in gedachten had?


Dit gaat verder dan alleen een religieuze machtstrijd, erger nog UW en MIJN vrijheid van meningsuiting wordt bedreigd!. UW en MIJN recht op vrije mening, vrije keuze, vrije geloofsovertuiging ook al ben ik geen aanhanger van een religie, staat op het spel, loopt gevaar.
Waar zoveel mensen hun levens voor gegeven hebben om al die rechten voor elkaar te krijgen, door strijd te leveren, op te komen voor het onrecht van de medemens, etc....... dreigt ons nu zo ontnomen te worden. Wilt u dit? Wilt u straks diegene zijn die van bed gelicht wordt omdat u met korte broek op straat heeft gelopen? Ja u heeft iemand van een bepaald geloof beledigd. En uw geloof, hoe staat het daar mee? Uw recht? Of zijn er allemaal maar plichten want daar begint het steeds meer op te lijken.

Nogmaals de dreiging is er. Kortgeleden was er nog de Doden herdenking, de Bevrijding van de bezetting door de duitsers, Tweede Wereldoorlog. Nu lopen we weer kans om " bezet" te worden in eigen land, niet eens door een buurland, maar van binnenuit. Politici die uit angst voor aanslagen en er aan toegeven! alles ervoor doen om tegemoet te komen om het maar rustig te houden in eigen land, ten koste van wie??? Ten koste waarvan?
.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb het zo langzaam aan wel helemaal gehad met allerlei achterlijke figuren die zich achter een godsdienst verschuilen. In toenemende mate denken deze mensen anderen alles voor te kunnen schrijven. Dit is vanuit Christelijke hoek tijdens dit huidige kabinet ook al steeds erger aan het worden.
Heel wat mensen beweren het Ware Geloof te hebben. Tjonge, jonge, zo zijn er wel 100 verschillende richtingen die allemaal het Ware Geloof zouden zijn maar elkaar niet kunnen verdragen.
Volgens mij is er maar een geloof en dat is het geloof in het goede. Iedereen weet eigenlijk wel wat wel en niet goed is maar geven daaraan helaas weer allerlei interpretaties die soms extreem zijn/worden.
Zo zijn er ineens blijkbaar waarheden te bestaan waarmee ik mezelf absoluut kan verenigen. Zoals dat Amerikaanse doden en Israƫlische doden blijkbaar veel erger zijn dan andere doden. Nee, daar mag je niets van zeggen want dan ben je al gelijk verdacht. Ik maak geen verschil tussen terreur en staatsterreur.

Ik heb al jaren iets tegen mensen die de hele dag in "traditionele" kledij rondlopen, omdat dit ergens voor staat: een vorm van een geloof die weinig ruimte laat voor anderen. Ook de christelijken hebben dat, kijk maar eens in de gemeenten waarin ze ook nog traditioneel gekleed rondlopen.
De zondagsrust is zo heilig dat je zelfs al geen dodenherdenking meer mag uitvoeren. Krijg je in zo'n achterlijk gat dan nog wel medische hulp als je de pech hebt daar een hartaanval te krijgen? Ik bedoel maar, waar houdt het op?
Ik heb ook wel eens een letterlijke aanvaring gehad met iets wat ik niet beter kan beschrijven als een soepjurkmoslim. Deze dacht dat hij even te kon intimideren. Helaas voor hem werkt dat bij mij compleet averechts en ben ik niet op mijn mondje gevallen. En ik ben wel tegen zinloos geweld maar geloof ook in zinvol geweld. Dat bestaat en is het geweld wat nodig is om zinloos geweld te doen stoppen en kan dus heel ver gaan, maar komt nooit als eerste. Dit uitgangspunt is die soepjurkmoslim ook geheel duidelijk geworden.

We zijn veel te soft. Ik accepteer van niemand uitspraken die een aversie tegen de vrijheid van meningsuiting inhouden en een inperking van het gezonde verstand.

We hebben met dit kabinet iets in huis wat niet goed kan gaan, sowieso al niet omdat Balkenende de Premier is, maar ook omdat ene Hirchs Ballin bezig is met een wetsontwerp wat het begrip godslastering een stuk ruimer moet maken. Dus gewoon lekker gaan vervolgen omdat jouw waarheid er anders uitziet.
Ik beschouw mezelf als een gelovig mens en vind het idee van onze minister van Justitie al enorm godslasterlijk.
Moet ik hem vast aangeven?

Wat de moslims aangaat heb ik de laatste tijd wel een lichtpuntje gezien:
Marcouch werd door de in mijn ogen toch extremistische imam Fawaz voor alles wat niet wenselijk was uitgemaakt, in het Berbers natuurlijk, want als goed extremist spreekt die Fawaz dus liever geen Nederlands. Marcouch heeft die woorden op zijn waarde geschat en wilde dat Fawaz die introk, wat deze natuurlijk niet deed. De lichaamstaal van deze haatsmurf was erg duidelijk.
De dag erop hebben alle islamitische organisaties zich gedistantieerd van de uitspraken van die Fawaz die toen ook ogenblikkelijk zijn keutel introk en zelfs ging ontkennen wat hij gezegd had (jammer voor hem dat die beelden bewaard zijn).
Moslims kunne dus wel degelijk wat tegen deze praktijken doen en ik hoop dat dit het begin is van een omslag naar idiote haatzaaiende imams toe.

En wat Nekschot aangaat: daar heb ik een duidelijke mening over welke je weer kan lezen op http://michiel.punt.nl

Angeleyes zei

Michiel ik ben het met je eens, dat is ook mijn mening. De gematigde moslims zijn degene die kleur moeten bekennen. Zij moeten laten zien aan wiens kant zij staan, zo niet dan vallen zij onder dezelfde vlag als die andere de extremisten. Zolang ze dit niet zien.........tja........
Onze regering is degene die ons, het volk in Nederland, zelf een mes in de rug steekt. Zo kort door de bocht is het. Zij verraden ons, zij laten ons in de steek. Ons als het volk, de mensen in Nederland.
Nogmaals ik heb de film "rising of evil" (film gaat over de opkomst van Hitler, geheel volgens democratische wegen) gezien en kan zo veel gelijkenissen in de hedendaagse politiek en maatschappelijke ontwikkelingen zien. Het benauwt mij Michiel. Het valt mij zo op, dat mensen zo laks en "ach het zal mijn tijd wel duren"-mentaliteit hebben. Mensen zijn murw geworden niet alleen ten aanzien van dit problematiek ook voor andere. Straks is het te laat en dan??? -de geschiedenis herhaalt zich-.
Ook ik geloof in het goede, de weg van je hart. In je hart zit al automatisch "het onderscheid van goed en kwaad"......
Laatst zei iemand: ja de moslims hebben niet onze europese achtergrond c.q. ontwikkeling gehad. Zo hebben zij de Verlichting gemist, die wij eeuwen geleden wel in Europa hebben gekend. Dat was de periode opvolgend aan de Middeleeuwen, waarbij "wij" Europeanen ook geen lieverdjes waren. Met de bijbel in de hand notabene. Maar dat was jij niet en ik ook niet!!!. dus om die haat van toen over ons te gooien, mis je inderdaad een bepaalde mate van ontwikkeling/beschaving.
Wat willen ze nu? de macht en dan? Ja van Europa een moslimstaat maken met de Sharia als grondslag, je weet wel, stenigen, ophangen als straf. Vingers afhakken, de vrouw heeft het altijd gedaan, is altijd fout per definitie. Moeten de Europese vrouwen ook aan de burqa? Dat is wat die fundamentalisten willen.
Ach Michiel en zo kan ik nog wel doorgaan..........het zijn spannende tijden voor de mensheid. Een tijd met omslagen, met veranderingen. Of het die zijn die in ons voordeel spreken????
Laten we zeggen: over "10" jaar "spreken" we elkaar weer, als het dan nog kan!.

Angeleyes!.