29 september 2007

Broodje koelkast

Deze week zijn mij veel dingen ter ore gekomen uit "politiekenland, ict-land en economie-land". Die hebben toch de meest fantastische ideeën, werkelijk waar. Zo goed dat ik er helemaal stijl van achterover sla.

Neem nu het bericht dat wij in de zeer nabije toekomst een koelkast krijgen waar wij naast de mogelijkheid te internetten ook kunnen "usb-en". Nee maar daar zat ik nou echt op te wachten. Mijn leven zal met sprongen vooruitgaan want terwijl ik een pak melk uit mijn "usb-koelkast" haal kan ik nog snel internetten en mijn usb-stick ff downloaden en/of uploaden. Ik kijk er zo naar uit dat dit mijn ochtendritueel wordt, kan bijna niet wachten.

Internetten met je koelkast

Mensen toch wat een onzin is dit. Net zo een onzin om in heel Afrika in ieder dorpje een cocacola- machine te plaatsen, nee erg handig. Mensen hebben geen eten maar wel cocacola drinken. Maar natuurlijk, waar mensen die dit verzinnen het vandaan halen? Nou zeker niet waar Abraham de mosterd vandaan haalde, want die wist het tenminste nog wel zelf.

Al deze stomme belachelijke "maatregelen" voor het goede van de wereld zogenaamd. Yeah sure, voor het marktaandeel, voor de marketing, voor de sellingpoints, voor de pure winst, economie.

Alsof door "iedereen" van een laptop te voorzien, u weet wel die aktie gesponsord door AMD en Google en nog een paar, die honderd dollar laptop, de wereld er plotseling een beetje beter wordt.......Yeah sure!. Keep on dreaming, but don't pretend your dream is truth!. Mijn god als je honger hebt is het eerste wat je wilt een blikje cocacola, waar je muntjes dus geld in moet stoppen. En is nou niet het probleem van de derde wereld dat er juist niet veel muntjes zijn, of zie ik het verkeerd? Dus dan heb je zo'n machine en kun je nog geen blikje eruit krijgen...... Nou dan wend je maar tot je laptop. Zal die je honger stillen? Ach als je googelt op eten dan zie je de lekkerste gerechten op je scherm, maar of jouw eigen honger gestild wordt????

100 dollar laptop

Begrijpt u allemaal waar ik naar toe wil, wat zijn dit voor gekke, rare, belachelijke maatregelen. Ze worden bedacht door halvegare, ja zeker dat vind ik echt, die ons moeten overtuigen dat de wereld er echt op zit te wachten. Zodat wij dat nog gaan geloven ook.

Of denkt u werkelijk dat ik zit te wachten dat straks alle huishoudelijke apparaten mij in de gelegenheid stellen om te internetten? Ik zou niet weten waar ik mijn tijd vandaan zou moeten halen om even te gaan computeren met mijn stofzuiger, mijn koelkast, mijn kookplaat, mijn magnetron, mijn koffiezetapparaat.... u wel?

Nou en deze dan, een minister (ik laat naam etc even achterwege, vind ik niet zo belangrijk het gaat om wat gezegd is)...... wil de ongelijke rechten van de vrouw internationaal uit de wereld helpen. Wat een nobel streven zou u zo zeggen. Ik misschien ook. Zou nou echt die ene Ridder in Politiekenland opstaan en ons vrouwen, onze vrouwenposities gaan verbeteren? Oke, addertje in het gras. Dat wil hij doen door alle vrouwen aan het werk te zetten. Juist ja.

Nu hoorde ik gisteren in een andere variant op televisie dat weer een andere minister, het is dus maar in welk jasje je het giet, zei dat vrouwen aan het werk MOESTEN om de kosten van de vergrijzing te behappen. Kijk nou vind ik deze laatste wel eerlijker, die is tenminste niet doorspekt van nobelheid maar van pure zakelijke economisch belang. Wat ook de drijfveer is van onze Nobele Ridder uit Politiekenland, maar die wordt mooi verbloemd. Zouden er nog vrouwen zijn die hierin trappen?

Coca Cola in Afrika

Voor mij bepalen is geen nobel streven. Voor mij invullen wat ik MOET doen evenmin. En zo schieten we geen steek verder. Hoe de maatschappij zichzelf aan het vastdraaien is en zo meteen zo klem komt te zitten dat er slechts nog maar vernietiging is van onze levende natuur, op alle fronten in alle dimenties en lagen.

Een maatschappij die mij dicteert is geen stap verder dan het soort maatschappij in de middeleeuwen. Wij waren boeren, een paar van u zouden tot de adel en later de bourgeousie behoren. Maar toch het overgrote deel zou toch knecht en slaaf zijn van het systeem. Toen al en nu nog steeds. Vroeger hadden maar een handjevol het echt heel goed, rijk en zo.... de rest was gewoon giga arm. Had niets, denk aan al die boeren die niet eens recht op hun eigen oogst hadden, moesten ze afstaan. Nu hebben wij het wel redelijk goed. Een dak boven ons hoofd, te eten, rekeningen om te betalen en belastingen die de pan uitrijzen. En zo denken we dat we veilig zijn en ons niets kan raken.......helaas.

We zijn nog steeds knechten en slaven van dit economisch systeem. Oh ja, zult u zeggen. Ja, wat gebeurt er met u als u geen rekeningen meer betaalt? Geen geld meer ontvangt voor het eten en dak boven uw hoofd? Zie dat maar als dat u als middeleeuwse boer uw oogst niet wenst of wilt afstaan aan de adel en consorten, wat dan? Hoe vrij bent u dan? Bent u wel vrij? Waarom niet? Of waarom denkt u juist van wel? Dit zijn vragen die u alleen kunt beantwoorden dat kan ik niet voor u doen, zou ik ook niet willen.

Er is heel veel scheef in de wereld aan het gaan. Maar voor vrouwen bepalen dat ze maar moeten gaan werken en dat verkopen als een nobel streven.......nee dank u!!!. Als vrouw, niet eens alleen als vrouw maar meer nog als mens, zou ik in een samenleving i.p.v. maatschappij willen leven. Het woord geeft al aan waar het voor staat: SAMEN-LEVEN. Ik zou dan de KEUZE hebben om al dan niet te gaan werken. De KEUZE die ik en mijn partner dan zouden nemen, samen. Zeker als er kinderen zijn. Wie van ons beiden thuis zou blijven of de KEUZE om het samen te doen. En niet zoals ministers willen dat we in 2011/12 een nieuw leersysteem hanteren.

Dit nieuwe leersysteem komt erop neer dat kinderen vanaf 8 uur 's ochtens tot pak hem beet 8 uur 's avonds in schoolomgeving verkeren. Want beide ouders moeten werken. MOETEN, dames en heren. Welk contact heb je nog met je eigen kind? Je kind wordt door andere "opgevoed". Op een manier waar je later heel weinig (breng ik nog positief) in te brengen hebt. Kinderen zullen die "opvoeding" ook mee naar huis nemen. Je ermee confronteren, je raakt de eigenheid van opvoeden kwijt. Zij worden als "hansworsten in het systeem" opgevoed. God hoe gelijk had Aldous Huxley, the brave new world. De schifting van Alfa-, Beta-, Theta- enz. mensen. Mensen volgens en voor het systeem, wellicht toch de matrix. Misschien speelde Neo niet eens een rol, maar was hij het echt.......alles is mogelijk ziet u.

Want ik heb al gehoord van professionele mensen die in het onderwijs en de kinderopvang zitten dat ze nu al met zoveel regels te maken hebben dat de fun van het met kinderen omgaan zo wordt gebroken, laat staan in het nieuwe systeem van 2011/12, alles staat in het teken van groeps gebeuren. Kinderen worden niet meer individueel behandeld maar als groepsgebeuren. Weg met onze individualiteit. Welkom controle van emoties, van gevoel van wat ons juist MENS maakt.................


Ben ik negatief ingesteld, juist niet........realistisch als ik alles bij elkaar zie en optel. Maar u heeft nu nog de KEUZE om dit wat ik heb geschreven heb, niets te vinden of juist wel wat. Straks? voor straks weet ik het niet, ondanks wat "ZE" zeggen en "beloven".......het systeem is sterker.
Misschien wilt u wel hartstikke graag een koelkast en etc waar u kunt internetten...... van mij mag dat. Maar ik wil wel graag DE KEUZE HOUDEN. U UW KOELKAST IK MIJN KEUZE!

Tot later!

Geen opmerkingen: