28 januari 2008

Spirituele water



Spirituele water oftewel Spiritual water in het Engels ... je zou zeggen: "What's in the name?"

Inderdaad, dat laatste zou ik ook eens willen weten. Je moet het maar geloven dat het zo is.
Ik kan mij best voorstellen dat sommige mensen dit zullen geloven en zelfs kopen, anders was er geen markt en bestond het dus ook niet.

Maar waarom heb ik het gevoel dat dit geen zuiver water is, laat staan spiritueel?
Of is het soms letterlijk en figuurlijk water uit het hemel, die ze vervolgens opgevangen hebben in een grote trechter ... neen, want regenwater is eigenlijk geen drinkwater en inmiddels ook vervuild.

Maar wat is het dan?
Geen idee, maar goed geloof me het is goed voor je en voor wie nog meer?
Dat is duidelijk, het is vooral goed voor diegene die het concept heeft bedacht.
Voor diegene die het verkoopt en geld verdient als water, heilig water dan wel te verstaan.

Nee, ik geloof er niets van.
En al zou het zo zijn, waarom moet altijd geld in het spel zijn?
Ja, we zijn een consumptie maatschappij die er maar niet genoeg ervan krijgt om dat ene beetje extra te kopen dat ons weer zal helpen op weg naar een grotere rijkdom.

Waarom zou ik op mijn werk nog extra gefocust moeten zijn, zodat ik er profijt van zal krijgen of dat mijn werkgever nog meer aan mij gaat verdienen.
Als dat zo is, laat dan mijn werkgever dit water aanschaffen i.p.v. Vitaeu watercooler op kantoor te zetten met een of andere in mooie dikke grote bidons gevuld met leidingwater.

Ik denk dat ik dit in mijn eerst komende vergadering aan mijn baas ga voorstellen, wedden dat hij zoiets heeft van: "Spiritual water? Je denkt toch niet dat ik gek ben?"

Overigens, wat zou De Paus hiervan vinden, of heeft hij stiekem aandelen? Water en religie, gaan kennelijk heel goed samen. Maar marketing verbindt de twee tot een "lucratieve" eenheid.

Ben je alsnog nieuwsgierig geworden?
Kijk dan hier!

Geen opmerkingen: