Een blog over alles en nog wat oftewel als er niets is om over te schrijven, moet je juist daarover schrijven. ............................................ Copyright © 2007 - 2011 ............................................
29 maart 2008
Tips over ...
Verder geen roest of wat dan ook ... je zou het niet zeggen dat ze al zo oud was, tja het was tenslotte ook een Miele wasmachine. Duur in de aanschaf maar erg duurzaam.
Maar goed met pijn in je hart neem je toch afscheid van iets dat eigenlijk een deel van je leven was, alle die kleine en grote wasjes.
Maar goed het wordt nu tijd voor een nieuwe, en terwijl ik op zoek was naar een nieuwe wasmachine kwam ik dit site tegen: Tips over ... alles en nog wat.
Klik op het plaatje hieronder om naar de site te gaan.
Kijk gerust op Tips over ... als je iets wilt kopen en je weet voortaan waar je op moet letten voordat een of andere gladde verkoper je iets aansmeert wat je eigenlijk niet nodig hebt.
Klok vooruit zetten ...
Dit houdt in: korter slapen maar daar tegenover staat dat we voortaan een uur langer kunnen genieten van het daglicht.
Economische belangen
De Engelse aannemer William Willet kwam in 1907 op het idee om de klok vooruit te zetten. Want volgens hem zou de helft van het jaar de zon al schijnen terwijl wij nog liggen te slapen en de zon zou al onder zijn als we thuiskomen van ons werk.
Op een pamflet heeft hij toen het volgende geschreven: "Waarom zetten we de klok in die periode niet vooruit?".
In de eerst instantie was men helemaal niet onder de indruk, maar twee jaar na de Eerste Wereldoorlog (1914-1918) namen veel landen het idee toch maar over omdat het economische voordelen oplevert.
Het milieu ontlasten
Door de invoer van de zomertijd wordt energie bespaard, en dus het milieu enigszins ontlast. De verlichting gaat pas later op de avond aan. Energiebedrijven schatten dat de zomertijd zo'n 0,3 procent energiebesparing oplevert. De oliecrisis van 1973 heeft uiteindelijk in 1977 tot herinvoering van de zomertijd in Nederland geleid, die eigenlijk in 1946 was afgeschaft. Iedere besparing op schaarse brandstoffen was toen zeer welkom.
Ezelsbrug En voor de mensen die nog steeds twijfelen of de klok nu achter- of vooruit moet, volgt hier een ezelsbruggetje: in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit.
De zomertijd eindigt op 26 oktober om drie uur in de nacht.
Lewis Hamilton F1 wereldkampioen 2008
Waarom zeg ik dit nu weer?
Dat komt omdat ik de laatste 25 jaar van de F1 heb onderzocht en tot de volgende conclusie ben gekomen:
Maar liefst 16 keer is het zo geweest dat degene die de 1ste GP van het seizoen heeft gewonnen (althans de laatste 25 jaar) ook daadwerkelijk wereldkampioen is geworden. Alleen 9 keer is dit niet het geval geweest.
Dit bewijst mijn inziens ook iets heel anders, namelijk het feit dat ... wie de beste auto heeft wint meestal de ook 1ste GP, dat is in 64% van de gevallen gebleken en werd daarmee ook nog eens wereldkampioen.
Daarnaast heeft in 36% van de gevallen de snelste auto gewonnen echter niet zijn berijder maar de beste coureur is uiteindelijk wereldkampioen geworden. Dit zien we duidelijk gebeuren in 1984, 1986, 1987, 1988 en 2005.
Of Lewis Hamilton dit seizoen F1 wereldkampioen wordt moet we nog zien dat dit uitkomt, een ding is zeker ... hij heeft de 1ste GP van het seizoen 2008 gewonnen.
En we de statistieken mogen geloven wordt hij de nieuwe F1 wereldkampioen.
Hoe dan ook uiterlijk 2 november of eerder weten we wie de nieuwe F1 wereldkampioen wordt.
25 jaar F1:
2008 - Lewis Hamilton (McLaren -> ???
2007 - Raikkonen (Ferrari) -> Raikkonen WC
2006 - Alonso (Renault) -> Alonso WC
2005 - Fisichella (Renault) -> Alonso WC (Renault)
2004 - Schumacher (Ferrari) -> Schumacher WC
2003 - Coulthard (McLaren-Mercedes) -> Schumacher WC (Ferrari)
2002 - Schumacher (Ferrari) -> Schumacher WC
2001 - Schumacher (Ferrari) -> Schumacher WC
2000 - Schumacher (Ferrari) -> Schumacher WC
1999 - Eddie Irvine (Ferrari) -> Hakkinen WC (McLaren-Mercedes)
1998 - Hakkinen (McLaren-Mercedes) -> Hakkinen WC
1997 - Coulthard (McLaren-Mercedes) -> Villeneuve WC (Williams-Renault)
1996 - Hill (Williams-Renault) -> Hill WC
1995 - Schumacher (Benetton-Ford) -> Schumacher WC
1994 - Schumacher (Benetton-Ford) -> Schumacher WC
1993 - Prost (Williams-Renault) -> Prost WC
1992 - Mansell (Williams-Renault) -> Mansell
1991 - Senna (McLaren-Honda) -> Senna WC
1990 - Senna (McLaren-Honda) -> Senna WC
1989 - Mansell (Ferrari) -> Prost WC (McLaren-Honda)
1988 - Prost (McLaren-Honda -> Senna WC
1987 - Prost (McLaren-TAG) -> Piquet WC (Williams-Honda)
1986 - Piquet (Williams-Honda) -> Prost WC (McLaren-TAG)
1985 - Prost (McLaren-TAG) -> Prost WC
1984 - Prost (McLaren-TAG) -> Lauda WC (McLaren-TAG)
1983 - Piquet (Braham-BMW) -> Piquet WC
23 maart 2008
1 jaar bloggen ...
Op zich al een mijlpaal ... wereldwijd is de blog zo'n 3000 keer bezocht en inmiddels 195 artikelen rijker geworden.
Wat als een experiment begonnen is, is nog steeds een leuke bezigheid. Voor Hawk blijven auto's en Formule 1 hoog in het vaandel staan en dat zal in de toekomst ook zo blijven.
Maar niet alle artikelen worden door Hawk geschreven, ook Angeleyes heeft haar plekje gekregen. Haar artikelen zijn verfrissend te noemen en haar eigen kijk op de dingen zijn een verrijking voor de blog.
Samen onderweg naar de tweede jaargang van de blog ...
.
Raikkonen wint GP van Maleisië
Na de debacle in Australië moest Ferrari met een betere prestatie in Maleisië op de proppen komen en dat deden ze. Al tijdens de kwalificatie waren ze oppermachtig en ze mochten van de eerste startrij vertrekken.
Al vroeg in de race bleek al snel dat ze noch van McLaren noch BMW iets te duchten hadden, Ferrari was vandaag simpelweg te snel voor de concurrentie. Het zag er goed uit voor beide Ferrari coureurs, iedereen dacht al een verpletterende 1-2 voor Ferrari.
Maar niets is wat het lijkt, zeker niet in de F1 ... toen in de 30ste ronde (met nog 26 te gaan) ineens Massa in de zandbak was beland en zijn wedstrijd moest staken.
Niet alleen een zware mentale klap voor hem (twee races, nul punten) maar eveneens voor zijn werkgever die het maar moest doen met de overgebleven Ferrari van Raikkonen.
Uiteindelijk wist Raikkonen voor Ferrari de 10de GP van Maleisie op zijn naam te zetten, eigenlijk een makkelijke overwinning voor de Fin die de hele race geheel onbedreigd rondreed.
Tweede werd de BWM coureur, Robert Kubica. De Pool reed een fantastische race, hoewel hij niet tegen de Ferrari kon strijden, deed hij dat wel tegen de McLaren van Heikki Kovalainen die derde werd. Het podium was dit keer een Pool in een Finse sandwich.
Robert Kubica - Kimi Raikkonen - Heikki Kovalainen
Jarno Trulli deed gewoon wat hij moest doen, de Toyota in de punten laten finishen en als hij meer durf had gehad dan had hij wellicht nog een podium plaats kunnen rijden. Voor Toyota een mooie prestatie om als vierde te eindigen, weliswaar in de McLaren sandwich.
En dan de eerste teleurstelling van Lewis Hamilton van het seizoen (en hij is pas begonnen), hij werd tijdens de kwalificatie al door zijn teamgenoot geklopt en nu in de race deed zijn teamgenoot het beduidend beter. Hamilton kwam dit keer niet eens in de buurt van het podium en moest zich tevreden stellen met een vijfde plaats.
Nick Heidfeld reed de tweede BMW naar de zesde plaats, ook hij werd dit weekend net als Lewis door zijn teamgenoot geklopt.
De zevende plaats ging naar Mark Webber in de Red Bull wagen. De achtste plaats ging naar Fernando Alonso in de Renault wagen, meer zat er niet in vandaag ... de weinig uitvallers hebben niet ervoor gezorgd dat Alonso meer punten kon scoren dan dat ene troost puntje.
Het zal voor Alonso flink balen zijn ... als F1 coureur wil je een betere wagen tot je beschikking hebben en als iemand een goede auto verdient is het Alonso wel.
Net buiten de punten, op een 9de plaats is David Coulthard met de tweede Red Bull niet tevreden te noemen, hij had graag een puntje willen scoren. En ook hier geldt dat Alonso in de Red Bull sandwich is terecht gekomen.
En op de 10de plaats vinden we de eerste Honda van Jenson Button, ook hij reed geen foutloze race en kon daardoor niet imponeren laat staan in de punten belanden.
Op de 11de plaats vinden we Nelsinho Piquet in de tweede Renault en net als in Australië werd hij wederom zoek gereden door Alonso.
De 12de plek ging naar Giancarlo Fisichella, die het in mijn ogen erg goed doet tijdens de kwalificatie maar vervolgens het laat liggen in de race ... erg jammer. Daarachter op de 13de plaats vinden we de veteraan Rubens Barrichello in de tweede Honda, ook hij kon niet imponeren.
Ik vermoed dat Coulthard, Fisichella en Barrichello aan hun laatste F1 seizoen bezig zijn, ik zou anders niet weten wat ze nog in de F1 te zoeken hebben. Het wordt tijd dat ze met pensioen gaan.
Op de 14, 15 ,16 en 17de plaats zien we respectievelijk Nico Rosberg (Williams), Anthony Davidson, Takuma Sato (beide van Super Aguri) en Kazuki Nakajima (Williams).
Wat Williams betreft een zeer teleurstellende prestatie, vorige keer raceten nog beide auto’s in de punten en nu geen van beide en allemaal achterin.
Hoewel de GP van Maleisië stukken rustiger was en veel minder uitvallers had, was het helemaal niet incindentvrij. Al in de eerste ronde vloog Sebastien Bourdais uit de bocht en zijn race was over. Een paar ronden verder kwamen Andre Sutil (Force India) en Timo Glock (Toyota) met elkaar in aanraking wat voor beide uiteindelijk het eind van hun race was.
Met nog 16 ronden te gaan viel zijn teamgenoot Sebastien Vettel ook uit.in de laatste overgebleven Toro Rosso met versnellingsbak problemen.
Opvallend bij de uitvallers is dat er van de vijf, vier door Ferrari aangedreven wagens betrof met uitzondering van de Toyota uiteraard.
Tot de volgende keer in Bahrein!
22 maart 2008
Timeshifting
Dus per ongeluk nam ik een verkeerde afslag en voor ik het wist reed ik op een fietspad onder de spoorweg door ... bovengekomen zagen we allerlei gebouwen.
Maar bij welke gebouw moesten we zijn?
Na een tijdje rondgereden te hebben zagen we het gebouw waar we moesten zijn, maar parkeerplaatsen ... die waren hier dus niet.
Dus weer terug naar het beginpunt, richting het inmiddels bekende fietspad onder de spoorweg.
Auto in het dichtsbijzijnde parkeerterrein geparkeerd. Nu moesten we lopend door de regen onder de spoorweg door en een heel stuk lopen tot het gebouw waar we moesten zijn.
Nou wat de bereikbaarheid betreft verdient dit gebouw geen punten.
Maar goed, wij naar binnen ... het was behoorlijk druk en ik dacht dat wordt een uur of twee voordat we her weg zijn.
Al met al viel het wel mee achteraf, binnen 20 minuten waren wij aan de beurt, nr. 510 hadden wij. Vervolgens naar het loket gegaan dat op een bord werd aangegeven en ook daar waren we binnen 2 minuten vertrokken.
Onderweg naar de uitgang ging ik even naar de WC dat duurde niet meer dan 1,5 minuut. Toen we de deur van de wachtkamer opendeden ... keek ik Angeleys aan en ook zij gaf blijk van dezelfde verbazing.
Bijna tegelijkertijd zeiden we tegen elkaar: “Waar zijn al die mensen gebleven?”.
Wat was nu het geval?
Toen we naar het loket gingen, waren in de wachtkamer ongeveer een man of 30 achtergebleven, echter in ongeveer 5 minuten (2 minuten bij het loket en 2 voor wc en 1 minuut lopen) was bijna iedereen verdwenen ... ineens zo weg? Hoe kan dit? Heel even had ik de sensatie van timeshifting, oftewel ik was mijn wereld uitgegaan en in een andere wereld terechtgekomen, of dit was een aflevering van LOST?
Hoe dan ook, het was een aparte gewaarwording en we weten nog steeds niet hoe zoveel mensen ineens weg konden zijn?
Gelukkig is het ons gelukt om het gebouw te verlaten.
.
Massa op pole in Maleisië
Heikki Kovalainen - Felipe Massa - Kimi Raikkonen
Voor McLaren zag het er minder roosachtig uit, Lewis Hamilton die in Australie nog de pole position wist te rijden, kwam dit keer niet verder dan een 4de plaats.
Zijn teamgenoot, Heikki Kovalainen wist echter de 3de plaats te bemachtigen en versloeg hiermee zijn teamgenoot.
Maar uiteindelijk zouden beide McLaren coureurs door de wedstrijdleiding bestraft worden voor het hinderen van Nick Heidfeld en Fernando Alonso ... wat deze laatste betreft is het wel ironisch, Alonso was de nachtmerrie van McLaren en schijnbaar is die nachtmerrie nog niet over.
Door de straf van McLaren schoof Jarno Trulli en zijn Toyota naar de 3de plaats en dit is natuurlijk een mooie uitgangspositie voor de race van morgen, iets wat Toyota nooit had durven dromen. Maar goed, niet te vroeg juichen ... want in zijn kielzog volgden beide BMW’s van Robert Kubica en Nick Heidfeld met daarachter Mark Webber in de Red Bull en Fernando Alonso in de Renault.
Op plaats 8 en 9 vinden we beide McLaren’s, zij waren 5 plaatsen teruggezet maar zullen al snel de Red Bull en de Renault wagens te grazen nemen ... simpelweg omdat de McLaren’s sneller zijn. Maar beide BMW’s inhalen, dat wordt een stuk moeilijker voor de McLaren’s terwijl de Ferrari’s, dankzij de buffer die zij hebben praktisch niet in te halen zijn, tenzij ... een code geel of technisch probleem ervoor zorgt dat de Ferrari’s voor het grijpen liggen.
En de top 10 wordt afgesloten door de 2de Toyota van Timo Glock, voor Toyota een prima resultaat, beide wagens in de top 10 ... nu maar afwachten wat ze in de race gaan doen?
Op plaats 11 vinden we eerste Honda van Jenson Button, terwijl de Honda van Rubens Barrichello niet verder kwam dan de 14de plaats.
De 2de Red Bull wagen vinden we op 12de plaats, voor David Coulthard niet te verteren ... zeker als je teamgenoot van de 6de plaats mag vertrekken.
Op plaats 13 (niet echt de plek die je zo willen als startplek) vinden we de debuterende Nelsinho Piquet in de 2de Renault. Hij heeft het In ieder geval beter gedaan dan in Australie.
Op plaatsen 15, 16 en 17 vinden we drie coureurs c.q. teams, respectievelijk Sebastien Vettel (Toro Rosso), Nico Rosberg (Williams) en Giancarlo Fisichella (Force India). Vooral Vettel en Rosberg deden het erg slecht, terwijl Fisichella ook in Australië de 17de plaats had gereden.
Opvallend is eveneens de 18de plaats van Sebastien Bourdais, ook hij vertrok in Australië vanaf de 18de plaats ... maar hij wist wel 2 punten te scoren, terwijl hij niet eens de finishvlag heeft gezien door een motorprobleem. Hopelijk heeft hij morgen net zoveel geluk ...
Op plaats 19 vinden we Takuma Sato in de Super Aguri. Plaats 20 wordt in beslag genomen door de tweede Force India van Andre Sutil. En op plaats 21 vinden we vervolgens de tweede Super Aguri van Anthony Davidson. Waar vorig seizoen nog de Spyker team (nu de Force India team) de lantaarndragers waren, begint dit seizoen erop te lijken dat de lantaarndragers van dit seizoen de Super Aguri’s zijn geworden.
Als laatste op plaats 22 vinden we de tweede Williams van Kazuki Nakajima. Dit komt omdat Nakajima nog een straft tegoed had van de botsing die hij had veroorzaakt in Australië.
Nu maar hopen dat het morgen gaat regenen en het wordt wederom een spectaculaire race.
De race begint weliswaar weer vroeg in de ochtend, maar 08:00 uur vind ik wel een christelijke tijd ... het wordt op RTL 7 uitgezonden, veel kijkplezier!
.
16 maart 2008
765 jaar geleden ...
We hebben het hier over Château de Montségur, de belangrijkste vesting van de Katharen die op de berg Montségur werd gebouwd.
Montségur (vrij vertaald veilige berg, hoe ironisch kan het zijn?) is een berg in een noordelijke uitloper van de Pyreneeën op zo'n 20 km van de Franse stad Foix.
Maar wie waren de Katharen eigenlijk?
De Katharen of Albigenzen waren een religieuze groepering. Hun territorium lag in het zuiden van Frankrijk en in West-Duitsland hoewel dit laatste minder bekend was.
De Katharen beschouwden zichzelf als de ware christelijke Kerk, waarin Jezus de centrale plaats innam. Zij waren in wezen tegen de opvattingen van het Oude Testament. De God die daar volgens hen ten tonele verscheen, is schepper van de (slechte) stoffelijke wereld, de Demiurg, zo leerden zij. Daarom werden de Albigenzen als ketters aangezien en door de Rooms-katholieke Kerk en de Franse koningen bloedig vervolgd, tot de laatste Kathaar ...
De ellende voor de Katharen begon met de haatcampagne van paus Innocentius III. In 1204 hebben de Katharen de ruïne van een oude vesting herbouwd. Echter 28 jaar later zou deze door de Kathaarse bisschop van Toulouse worden uitgeroepen tot het zenuwcentrum van het katharisme.
Hierdoor werd Château de Montségur in 1243, de belangrijkste vesting van de Katharen. Uiteindelijk zou het kruisvaardersleger de burcht belegeren, echter eerst zonder veel succes door het niet kunnen gebruiken van katapulten en wegens de grote hoogte van de bergwanden waarop de burcht was gebouwd.
Maar hier zou gauw verandering in komen als een groepje soldaten in het holst van de nacht erin waren geslaagd om een nabij gelegen toren in te nemen, hierdoor konden de kruisvaarders vanaf ongeveer dezelfde hoogte de burcht bestoken.
Op 16 maart 1243 gaven de Katharen en hun verdedigers (heel veel mensen in de burcht waren niet van het Kathaarse geloof) zich over. Bij hun overgave kregen de Katharen en verdedigers de keuze zich te bekeren tot het christendom of anders de brandstapel.
Wat hierna volgt was dat tussen de 200 en 225 Katharen vrijwillig de brandstapel zijn ingelopen. Een vreselijke tafereel moet dat zijn geweest ook voor de mensen en soldaten die dat toen aanschouwd hebben.
Ter nagedachtenis van die Katharen, werd een monument opgericht aan de voet van de berg. De verdedigers konden de burcht levend verlaten.
De oorspronkelijke burcht van de Katharen werd na de belegering door het kruisvaardersleger met de grond gelijk gemaakt, er bleef niets over. Bij de kruisvaardersleger waren ook Tempeliers aanwezig en dat terwijl de Tempeliers een goede band hadden met de Katharen.
Wat de Tempeliers toen nog niet wisten is dat zij 70 jaren later ook opgepakt zouden worden en uiteindelijk ook op de brandstapel zouden belanden. Toen werd in de naam van de kerk iedereen die een zogenaamde ketter of niet christen was werd tot de brandstapel veroordeeld.
Hoe dan ook ik kan het mij niet voorstellen dat geen Kathaar de dans wist te ontspringen, hopelijk is dit wel het geval geweest maar hiervan is natuurlijk geen enkele historische bewijs ... net zo min als toentertijd ook met de Tempeliers is gebeurd.
Er zullen vast en zeker ook een paar Tempeliers zijn ontsnapt maar dat is een andere verhaal.
Hamilton wint GP van Australie
Nu is dit niet de eerste keer, meestal is de GP van Australië een chaotische race, al in de eerste bocht ging het fout voor een aantal deelnemers waaronder, Sebastian Vettel (Toro Rosso), Giancarlo Fisichella (Force India), Mark Webber (Red Bull), Anthony Davidson (Super Aguri) en Jenson Button (Honda). Allemaal moesten ze opgeven met kapote wagens ... alleen Kazuki Nkajima (Williams) ontsprong de dans maar moest langs de pits om de neus van zijn wagen te laten vervangen.
In deze dramatisch race werden vijf teams volledig weggevaagd, waaronder de titel favoriet Ferrari gevolgd door Toyota, Red Bull Racing, Toro Rosso, Super Aguri en Force India.
De 2de plaats ging BMW rijder, Nick Heidfeld terwijl zijn teamgenoot de race moest opgegeven nadat hij van achteren werd geraakt door Williams rijder, Kazuki Nakajima.
Terwijl de 3de plaats naar Williams rijder, Nico Rosberg zou gaan ... voor hem zijn 1ste podium uit zijn carrière (inmiddels bezig aan zijn 2de F1 seizoen). Een geweldig prestatie van hem en zijn team.
Fernando Alonso wist zijn Renault naar de 4de plaats te rijden, net buiten het podium maar daardoor niet een gering prestatie ... zeker nadat hij in de laatste ronden in gevecht was met de sneller McLaren van Heikki Kovolainen die uiteindelijk het onderspit delft en bleef steken op een 5de plaats.Rubens Barrichello deed goede zaken voor Honda, althans dat bleek zo te zijn maar hij werd uiteindelijk gediskwalificeerd doordat hij in de pitststraat verliet onder rood licht.
Juist voor Rubens Barrichello moest de GP van Australië iets memorabel worden, hij reed tenslotte zijn 250ste GP ... een mijlpaal die in een zware desillusie zou eindigen.
Met zijn 250ste GP heeft Barrichello zijn vroeger teammaat, Michael Schuamcher (250 GP's) geëvenaard en zijn volgende doelwit is uiteraard recordhouder Ricardo Patrese met 256 GP's.
Nog 7 GP's en Barrichello heeft de meeste F1 GP's op zijn naam staan, het is alleen jammer dat noch hij nog Patrese in alle die jaren nooit F1 kampioen zijn geweest.
Hopelijk heeft Barrichello in Maleisië minder pech, Honda heeft in ieder geval potentie laten zien. Maar ook Toyota heeft laten zien dat ze de potentie hebben om verder te komen, dat belloft wat voor de komende races. En wat de achethoede betreft? Die blijft ongewijzigd, Super Aguri en Force India zullen om de beurt achterin eindigen.
Door de diskwalificatie van Barrichello schoof Kazuki Nakajima een plaatsje op naar de 6de plaats, daarmee heeft hij precies hetzelfde gedaan als zijn vader destijds. Zijn vader, Satoru Nakajima heeft ook zijn eerste punten pas in zijn 2de race gescoord, hij werd toen 6de tijdens de GP van Imola. Verder was Satoru Nakajima ooit testrijder bij Williams geweest en hij zou later in 1987 de teamgenoot worden van niemand minder dan Ayrton Senna, toen in de knal gele Camel Lotus.
Debutant, Sebastien Bourdais (Cart rookie in 2003 en Champ Car kampioen in 2004, 2005, 2006 en 2007) wist net niet te finishen doordat zijn Redb Bull auto met motor problemen de geest gaf. Erg jammer voor de Fransman, maar hij werd wel gekwalificeerd en heeft zo ook tijdens zijn debuut ok zijn eerste punten te pakken gekregen en daarmee de 58 ste debutant it de F1 geschiedenis die in de punten eindigt tijdens zijn debuut race.
Op zich een goede dag voor de jongen wolven en dramatische dag voor de veteranen zoals, Felipe Massa, David Coulthard, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli, Mark Webber, Jenson Button en Kimi Raikkonen.Kimi viel net buiten de punten toen zijn Ferrari het ook opgaf maar door de diskwalificatie van Barrichello kreeg hij uiteindelijk nog een puntje, voor Ferrari was dit uiteraard een welkome verrassing want het was ruim 16 jaar geleden dat Ferrari puntloos naar huis ging, dat was namelijk na de GP van Zuid-Afrika in 1992.
Maar om nu te zeggen dat zijn slechte weekend hiermee goedgemaakt is? Nee, ik denk het niet en geloof me, hij wordt in Italië vergruisd door de Italiaanse pers en de Tifosi. Zowel Massa als Raikkonen hebben fout op fout gemaakt.
De opmars van Kimi Raikkonen (Ferrari) was noemenswaardig te noemen, hij vertrok van de 16de plaats en wist zelfs de 2de plaats in handen te krijgen totdat hij zijn grote blunder maakt en van de baan schot. Maar dat hij maar liefst 18 ronden achter de langzamer Honda van Barrichello bleef steken was minder imposant voor de regerend wereldkampioen.
Voor Ferrari was de GP van Australië een grote ramp, ze kwamen met opgeheven hoofd maar lieten die al gauw naar beneden hangen ... ze kwamen, zagen, maar overwonnen niet.
De aantal keren dat de safety-car op de baan kwam tijdens een code geel waren ook niet bevorderlijk voor McLaren coureur Heikki Kovalainen, hij verloor het meest terwijl andere hiervan juist van konden profiteren en dat was voornamelijk Fernando Alonso.
De GP van Australië heeft ook slechte herinneringen voor twee andere debutanten, namelijk Timo Glock en Nelsinho Piquet.
Nelsinho, de zoon van drievoudig wereldkampioen Nelson Piquet kon niet overtuigen tijdens de kwalificatie, hij kwam niet verder dan een teleurstellend 21ste plaats om vervolgens de race na 31 ronden op te geven met een kapotte Renault.
Timo Glock deed wat dat betreft net iets beter, hij wist 13 ronden langer in de race te blijven dan Piquet om vervolgens keihard van de baan te schieten en nadat hij over een hobbel had gereden, bleef weinig over van zijn Toyota.
Maar goed, het seizoen is pas begonnen ... de eerste kennismaking is geweest, de eerste punten zijn verdeeld, er zijn winnaars en verliezers, maar een feit is dat iedereen zijn huiswerk moet gaan maken om in Maleisië goed beslagen ten ijs te komen want het zal niet makkelijker worden.
Dit is Formule 1!
15 maart 2008
Hamilton op pole in Australie
Als we testresultaten van afgelopen winter moesten geloven, dan was iedereen ermee eens dat Ferrari zijn zaken het best voor elkaar had, maar niets is minder waar. Ferrari kon niet beide McLaren's bijhouden laat staan verslaan. Voor Ferrari alvast een waarschuwing!
Felipe Massa kon niet beter dan een 4de plaats rijden. Terwijl de regerende kampioen lijdzaam moest toezien dat hij niet verder kwam dan de eerste kwalificatie sessie, door een probleem aan zijn Ferrari (benzinedruk) kwam hij niet verder dan een teleurstellend 16de plaats.
De jonge Heikki Kovalainen heeft meteen zijn kunnen aan zijn nieuwe werkgever, McLaren, laten zien door een mooie 3de plaats te rijden.
Wat niemand meer had verwacht is alsnog gebeurd, Jarno Trulli wist de gedoodverfde Toyota op een mooie 6de plaats te zetten. Zijn teamgenoot Timo Glock wist de 2de Toyota naar de 9de plaats te rijden waardoor beide wagens in de top 10 terecht kwamen.
Maar van allemaal was de kwalificatie van Sebastian Vettel noemenswaardig te noemen, hij wist de Toro Rosso naar de 10de plaats te rijden hetgeen getuigt van grote klasse ... ik zou zeggen, geef die jongen een Red Bull!
Enigzins teleurstellend was het feit dat Sebastien Bourdais de 2de Toro Rosso niet verder wist te brengen dan de 18de plaats.
Ook Fernando Alonso had niet zo een geweldige kwalificatie, hoewel men al eerder zei dat ze een volle seconde tekort kwamen op McLaren en Ferrari. In werkelijkheid kwamen ze meer dan 1 seconde tekort. Terwijl Alonso de Renault op de 12de plaats wist te zetten, kwam zijn teamgenoot Nelsinho Piquet niet verder dan een 21ste plaats (1,5 seconden langzamer dan Alonso).
Uitstekend rijden deed Giancarlo Fisichella, vorig seizoen was hij volledig afgebrand bij Renault en nu als rijder bij de nieuwe team Force India deed hij goede zaken door de Force India (Ferrari motor) naar de 17de plaats te brengen, net voor een Toro Rosso (Ferrari motor).
En wat gaat er morgen gebeuren, gaat Lewis Hamilton de openingsrace van het seizoen winnen?
Of heeft Ferrari morgen nog een kans?
Morgen om 05:30 uur begint de race en na 58 ronden weten we wie de winnaar is.
F1 seizoen 2008
Voor de mensen die willen weten wanneer de races worden gehouden en op welke circuit heb ik onderstaande kalender gemaakt, mocht je ergens naar een F1 race en tijd hebben om de officiële F1 programma boek te kopen (denk aan mij een koop eentje voor mij, ik zal je daarna het boek vergoeden).
En voor de mensen die niet weten wie waar rijdt, heb ik onderstaande overzicht gemaakt.
Ik zou zeggen veel kijkplezier!
.
Piercings en Tattoo's
Dit is de aanleiding voor mij om in de pen te klimmen. Want al vind ik het nogal ver gaan om voor iedereen een verbod uit te vaardigen, vind ik wel dat er veel meer informatie over moet komen. Want het is niet zomaar even een "piercinkje of tattootje" plaatsen, dit heeft gevolgen voor de gezondheid en hier wordt naar mijn mening niet of zeer weinig voor gewaarschuwd.
Nog los van de gezondheidsrisico's die er zijn indien beide handelingen gebeuren in "vervuilde" omgeving, zoals onhygiënische praktijken, vuile naalden, verontreinigde tattoo-inkt noem maar op die voor ontstekingen en infecties kunnen zorgen, die zelfs tot verminking of dood kunnen leiden; is er daarnaast ook de kans op ontstekingen en infecties die kunnen optreden indien iemand zich niet de juiste nabehandeling geeft, ontsmetten, wond-verzorging, zwemmen met nog niet geheelde wonden etc..... you got the picture?
Waar ik het over wil hebben is dat zowel piercings of tattoo's plaatsen gevolgen hebben voor de gezondheid. Laat ik met piercings beginnen want die zijn ingrijpender dan de tattoo's. Piercings doen een aanslag op het lichaamssysteem. De meridianen, dat zijn de energiesnelwegen van ons lichaam, hier wordt de chi/levensenergie doorheen vervoerd en zo wordt het ons mogelijk gemaakt om te leven. Inbreuk op deze levensenergiebanen heeft consequenties voor ons welzijn, welbevinden, gezondheid, zowel lichamelijk als geestelijk. Er vindt dan een onderbreking plaats van die energiebanen, zie het als wegversperring. We hebben allemaal ervaring met het rijden op de snelweg. Het gevolg van een wegversperring is.....file! Je kunt niet wegkomen, niet op je plaats van bestemming komen. Dan zie je sommige mensen hun auto proberen te manoevreren in achteruit of over gras/bermen en denken als niet linksom dan rechtsom, want ze moeten op tijd op hun bestemming komen, no matter what. En weer anderen die blijven stilstaan. Al moeten ze daar op die plek de dood vinden, ze blijven staan.
Deze chi/levensenergie is net zoals de auto's op de snelweg. Vind er een blokkade plaats dan zal het uitwegen zoeken, zal op plaatsen komen die eigenlijk niet ervoor bedoeld zijn. Dit zal ik zo meteen uitleggen. Of dan stopt de chi op die plek, met een file =opstopping als gevolg. De chi vloeit niet meer maar hoopt zich op. Wat weer gevolgen heeft voor het hele systeem. Ons lichaamssysteem is ervoor gemaakt om vloeiend en soepel te werken, dat is het basis principe. Alles wat dat voorkomt, zorgt voor blokkades, remmingen, ontstekingen, onbalans op lichaam en geest, enz.
De meridianen zijn dus het "snelwegsysteem" van ons lichaam. Die voeden ons opdat wij mens kunnen zijn. Dus denken, doen, voelen, dat wat wij mensen geacht worden te doen en wat ons mens maakt. (het gaat voor dit artikel te ver maar ook flora/fauna en de aarde hebben meridianen, dat is voor andere keer, feit is: Voor Leven is Chi/Prana/Energie nodig =kosmische energie en die moet ergens doorheen.....de meridianen, of bij de aarde wordt het "grid/lijnen" genoemd, zo heel in het kort gesteld).
Als daar een onderbreking optreedt raakt het lichaam van slag. Processen worden niet meer soepel en vloeiend uitgevoerd want ze worden geblokkeerd. Nu zijn er afslagen op de snelweg. Met afslag A. ga je naar het noorden des lands, met afslag B. naar het westen bijvoorbeeld. Allemaal richtingen. In ons lichaam heten die afslagen, chakra's. Die chakra's zijn tegelijkertijd commandoposten/ ontvangst en distributiecentra. Een soort centrale die een specifiek gebied "bevoorraadt" van energie.
Het eerste plaatje laat zien waar de respectievelijke chakra's in het lichaam gelokaliseerd zijn en waar ze voor staan in trefwoorden. Iedere chakra voorziet de betreffende lichaamsgebieden van energie. De eerste chakra voorziet: onderrug, bekken, de tweede chakra: geslachtsorganen, nieren, de derde chakra: maag, stofwisseling, de vierde chakra: hartgebied, longen, de vijfde: keel, schildklier, de zesde chakra: voorhoofdholten, ogen, de zevende chakra: hoofdpijnen, mentale processen. Wil je meer erover weten ga dan naar wikipedia, chakra.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chakra
Iedere Chakra staat voor de bevoorrading van specifieke delen van ons wezen, de spirituele, emotionele en fysieke. En alles beïnvloedt elkaar ten positieve of ten negatieve. Zie plaatje hieronder.
Als er een verstoring in de meridianen optreedt kun je snappen dat er ook een verstoring optreedt in de chakra's. Of er komt teveel energie binnen of te weinig. Beiden hebben gevolgen. Feit is: er komt niet de juiste aanvoer binnen. Dan raakt het chakrasysteem helemaal van slag.
Piercings worden geplaatst op meridiaanpunten. Meridiaanpunten kun je vergelijken met ons wegenstelsel, snelwegen, autowegen, b-wegen, geitepaden etc, dus van groot en grof naar kleiner en verfijnder, net zoals ons bloedvatsysteem, slagader, ader, haarvat. Piercings worden op meridiaanpunten geplaatst, ons heel lichaam "stikt" ervan. Dus geen piercing blijft zonder gevolgen. Piercings blokkeren de doorvoer van energie. Waardoor de energie druk gaat leveren op andere punten en er een onbalans c.q. blokkade ontstaat. Er kan dan onder- of overenergie zijn. Is een chakra uit balans dan zullen de anderen ook uit balans geraken. En zo wordt het hele systeem ontwricht.
Er kan gesteld worden dat na het aanbrengen van een piercing iemand na verloop van tijd bijv. depressieve klachten kan ontwikkelen. Er is geheel geen link op het eerste gezicht want wie vermoedt dat het plaatsen van een piercing daar mede debet aan is? Of er wordt een piercing geplaatst en men voelt zich niet meer seksueel opgewonden, libido neemt af. Op zich allemaal zaken waar op het eerste gezicht geen link mee gevonden kan worden. Ik heb het verhaal gehoord van een chiropractice die veel mensen behandelde vanwege verstoring aan hun systeem en toen de piercings eruit gingen, zij begon het verband ertussen te zien, knapten die mensen op. Het was voorbij. Dus zo ver gaat het.
Er zullen ook mensen zijn die gaan schermen met: ja en vroeger dan al die stammen die zich vol piercten en niet eens in steriele omgevingen etc..... ja maar leefden die mensen in onze tijd, in onze huidige maatschappijen? Met zoveel mensen als wij tegenwoordig op een kluitje? Met onze manier van leven? Met wat de maatschappij van ons verwacht tegenwoordig? Met sommige zichtbare tattoo's en/of piercings is het moeilijk om aan een baan te komen bijvoorbeeld. Het is niet te vergelijken. Sommige mensen zullen dit echt in zich hebben, misschien onbewuste herinneringen aan oude levens waarbij ze in bepaalde stammen hebben geleefd (dat kan, als je uitgaat van re-incarnaties). Maar veel mensen, met name jong volwassenen doen het om erbij te horen. Nog op zoek naar eigen identiteit. Zich een identiteit aan te meten, dat doen niet alleen jong volwassenen, veel volwassenen die zichzelf nog niet hebben gevonden of de essentie van het leven hebben gevonden (-zonder oordeel, iedereen moet doen wat hij/zij nodig denkt te hebben ter ontwikkeling van zijn eigen WEZEN/CREATIE, ik wil met dit artikel slechts laten zien dat er meer is dan alleen een tattootje of piercing plaatsen).
Ik heb in het licht hiervan iemand persoonlijk gesproken die had haar polsen helemaal donker getatoëerd had het leken echt slavenbanden. Ze voelde zich zo aangetrokken tot deze vorm van tattoo, ze had ze zelfs in dromen gezien. Toen ze een keer bij een regressietherapeute was geweest, kwam haar leven waarin ze slaaf was geweest als herinnering terug. Vandaar dat ze zich zo aangetrokken had gevoeld tot het plaatsen van een slavenarmband-tattoo. Haar tegenwoordige geest vertelde onbewust iets over dat leven. Nu kon ze het begrijpen. Voor veel mensen zal dit gelden, die worden met onbewuste herinneringen gebracht tot het plaatsen van bepaalde tattoo's en/of piercings. Het plaatsen van een tattoo en/of piercing zegt veel over je dan jezelf voor mogelijk zou houden.
Het stukje over tattoo's en de gevaren die daarbij kunnen zitten is dat mensen allergisch zijn voor het inkt en daar ontstekingen of infecties aan kunnen oplopen. En voor beide soorten geldt verslavingsgevaar. Er zijn genoeg mensen die zeggen verslaafd te zijn aan het plaatsen van piercings en/of tattoo's.
Maar feit blijft: met name piercings beïnvloeden de gezondheid. En daar zou meer kenbaarheid aan gegeven dienen te worden. Het is niet zomaar even een piercinkje plaatsen.
.
09 maart 2008
Spaanse furie
De firma GTA is de eigenaar van de Spanish Motorsports Team, die met een paar racewagens meedoet aan de Formule 3 kampioenschappen. En wil je een supercar uitbrengen dan moet je eerst een reputatie in de race wereld hebben opgebouwd, die tevens goed is voor een wereldwijde bekendheid om je product aan de man te brengen.
De GTA zal in beperkte oplage worden opgeleverd, slechts 99 stuks zullen van de band rollen ... dit uiteraard om de exclusiviteit a la Ferrari, Lamborghini, Pagani Zonda, Koenigsegg, Spijker enzovoort te kunnen waarborgen en ermee te concurreren.
Ook de prijs is bekend, elke exemplaar van deze Spaanse furie gaat zo'n 600.000 euro kosten, maar voor al dat geld krijg je een heuse V10 krachtbron en 780 pk ... genoeg om in menige gemeente ergens in de wereld alle klinkers van de straat eraf te rijden. En bij gebrek aan klinkers, dan zal deze GTA voor een ware slijtage zorgen op het asfalt. We hebben het hier niet voor niets over een supercar.
Het chassis is gemaakt hoe kan het ook anders van koolstof en titanium. Dit zal het mogelijk maken om een topsnelheid van meer dan 340km/uur te bereiken.
Voor een straatversie is dit zelfs voor de Duitse autobahn meer dan genoeg om maar te zwijgen over de Nederlandse autowegen, waar je nooit boven de 120 km/uur komt zonder een bon te krijgen. Maar goed, wie geld heeft voor zo'n wagen zal zich echt niet druk maken om snelheidsboetes van pak hem beet van 400 euro of meer te krijgen.
Volgens insiders zou het bedrijf al 8 exemplaren hebben verkocht, dit terwijl er nog geen een is gefabriceerd. Hoe dan ook, het geheim van dit prestigieuze Spaanse project, men heeft ruim 3 jaar in alle stilte eraan gewerkt, is omstreeks februari 2008 uitgelekt.
In de autowereld blijft niets lang geheim dat blijkt maar weer.
Website: GTA concept
.
Amy Winehouse - Love Is a Losing Game
Love is a losing game
Five story fire as you came,
Love is losing game
One I wish I never played,
Oh, what a mess we made
And now the final frame,
Love is a losing game
Played out by the band,
Love is a losing hand
More than I could stand,
Love is a losing hand
Self professed profound
Til' the chips were down
Know you’re a gambling man
Love is a losing hand
Tho' I battled blind,
Love is a fate resigned
Memories mar my mind,
Love it is a fate resigned
Over futile odds,
And laughed at by the Gods
And now the final frame,
Love is a losing game
08 maart 2008
Eenzaam aan de top ...
De Britse jazz- en soulzangeres is momenteel een van de meeste spraakmakende artiest, ze is een wereldster maar heeft ook een drank en drugs probleem.
In 2007 zou ze in Nederland optreden op Pinkpop 2007, maar ze was niet aanwezig omdat ze ladderzat zou zijn. Maanden later zou ze optreden op het North Sea Jazz Festival, maar ook dat ging niet door. Eind 2007 heeft ze wel opgetreden in een uitverkochte concert in Heineken Music Haal, maar volgens de aanwezigen was ze niet helemaal nuchter tijdens haar optreden.
Tijdens de uitreiking van de MTV Europe Music Awards (EMA) op 1 november 2007 in München wist Amy weer op te vallen door stomdronken op te treden. Het is altijd onzeker of ze wel optreedt als ze ergens op het programma staat.
Voor de Grammy Awards in Amerika waar ze uiteindelijk vijf van de zes nominaties verzilverde en daarmee de eerste Britse vrouwelijk artiest die dat heeft bereikt. Maar ze kreeg geen visum van de Amerikaanse ambassade, zodoende werd haar live-optreden en dankspeech in een Londense studio gefilmd en via de satelliet uitgezonden.
Hoewel ze pas 24 jaar is en zeer getalenteerd; ze schrijft grotendeels haar eigen nummers, vreest men (met name haar ouders) of ze wel voorbij de 25 jaar komt ....
Als ouder heb je het ook zwaar, je dochter volgt een opleiding aan de prestigieus London School of Performing Arts, is in het bezit van een uniek en prachtige stem, vervolgens scoorde ze een hit, ze wordt wereldberoemd en raakt aan lager wal door drank en drugs ... en je ziet haar afglijden. Daarnaast heeft ze ook een vriend die haar alleen maar dieper en dieper in de ellende laat zinken.
Je vraagt je af hoe iemand zichzelf beetje bij beetje naar de ondergang brengt. Echter zolang zij dat zelf niet ziet is er geen sprake van redding.
Ik heb Amy voor het eerst gezien toen ze haar eerst hit had, Rehab ... dit is de eerste single van haar tweede album, Back to Black. De single bereikt zowat alle hitlijsten wereldwijd, in Nederland was dat begin 2007. Juist dit nummer gaat erover dat iedereen wil dat ze afkickt van haar hevige alcoholgebruik.
Vervolgens brengt ze haar tweede en derde single uit, respectivelijk You Know I'm No Good en
Tears Dry On Their Own. Merkwaardig bereiken beide nummers niet de top 40.
Maar dan komt ze met haar nieuwe single Valerie en bereikt binnen drie weken de top 40 en wordt zelfs een nummer-1 hit.
Valerie vind ik persoonlijk haar beste single tot op heden, het is echt wat je noemt een "evergreen" ... het nummer is nostalgisch en tegelijk tijdloos en toevallig heet mijn dochter ook Valerie.
Hieronder zie je wat drank en drugs met haar hebben gedaan, de mooie zwaan verandert in een magere lelijk zwaantje ... zonder glans en kleurloos. De foto's spreken voor zich.
Waar ging het toch fout?
By the way, Amy's suikerspinkapsel heeft ze van The Ronettes geadopteerd, een rock 'n roll-meidenband uit New York uit de jaren 60.
In de clip hieronder zie je goed hoe Amy in het begin van haar carrière uitzag.
In de clip hieronder zie je hoe Amy onderweg is naar het begin van de einde.
In de clip hieronder ze je hoe Amy nu min of meer eruit zit.
En hier zie hoe ze tijdens een concert stil valt en lijntje neemt.
Haar website: Amy Winehouse
.
07 maart 2008
Een auto als kunstobject
... je bent zo blij als een kind, je hebt tenslotte eindelijk je droomauto ... een en al in de wolken en opeens!
Bedenk je hoe fijn het zou zijn als deze zou verbouwen tot je zelfbedachte droomauto?
Dit overkwam Michiel van den Brink, een voormalige designer van de bekende Spyker sportauto fabrikant uit Zeewolde.
Samen met zijn compagnon Robert Koumans zijn zij een nieuw designhuis begonnen.
Nu kent iedere Ferrari liefhebber, de legendarische Ferrari 250 GTO uit 1962. En juist deze heeft als basis gediend voor de nieuwe sportauto van Vandenbrink. Een terechte hommenage aan de Ferrari 250 GTO.
De auto wordt door de Nederlander Alwin Hietbrink volledig met de hand in aluminium omgebouwd naar een Vandenbrink GTO. Alwin is wereldwijd bekend om zijn aluminium vakmanschap in diverse restauratie- en herbouwprojecten van klassieke Italiaanse sportwagens, zoals een originele Ferrari 250 GTO.
Nieuwsgierig? Bekijk de film hieronder.
Website Vandenbrink Design
.