19 januari 2009

Hoezo privacy?


Van Angeleyes ontving ik een link naar een site over privacy.
En inderdaad, hier wordt heel goed uitgelegd hoe het tegenwoordig werkt, nee ... niet alleen thuis achter de PC (via internet), maar ook op je eigen werkplek wordt je genadeloos in de gaten gehouden (wat doet hij of zij op internet, van wie en naar wie worden e-mails ontvangen en verstuurd) ... via je bankpas, creditcard, ledenpas, enquĂȘtes op internet of op straat en nog veel meer wordt je constant in de gaten gehouden.

Je kunt je afvragen of de zogenaamde complot theoretici gelijk hebben?
Waarom?
Omdat men de terroristenaanslagen heeft gebruikt om de privacygegevens van burgers aan banden te leggen, overheid zou ervoor moet waken dat deze niet misbruikt worden, maar in plaats daarvan maakt juist de overheid zich schuldig aan het overschrijden van de grenzen.

Vroeger zag je zoiets alleen in een science fiction film, toen dacht je vast net als ik, dat maak ik niet meer mee, dat is te ver van mij vandaan. En nu denk je vast en zeker net als ik, dat ik dit nog moet meemaken. In het ergste geval denk je er al helemaal niet bij na en ben je al ten prooi gevallen aan het privacy virus of je denkt dat het wel meevalt en dat het met jouw privacy prima gesteld is ....

terwijl ik denk, hoezo
privacy?

Luister goed en wees ervan bewust dat je tegenwoordig geen privacy meer hebt.

Big Brother is
watching you, nu meer dan ooit!

Misschien zit hier meer achter dan we denken of vermoeden.....een man heeft al in 1948 een boek erover geschreven. Het boek "1984" is geschreven door George Orwell en uit dit boek komt het begrip "Big Brother".

Zouden SF-films en/of boeken die we gezien en/of gelezen hebben toch minder SF zijn? Maar meer op waarheid berusten?

Aan u: Wees alert! Wees wakker! Wees bewust!

.

Geen opmerkingen: