Mercedes heeft na het zien vertrekken van de kersverse F1-wereldkampioen, Jenson Button gedacht te hebben: "Wat McLaren kan, kunnen wij ook".
En zodoende hebben ze Michael Schumacher een "onfatsoenlijk voorstel" van maar liefst 22 miljoen euro gedaan voor het rijden in hun zilverenpijlen in 2010.
De Engelse krant "Daily Mirror" heeft dit in hun maandag editie bevestigd, ook de 22 miljoen euro zou meer dan de eerder geroepen bedrag van 6,5 miljoen euro zijn ... toch een flink verschil zou ik zeggen ... maar liefst 15,5 miljoen euro meer. De verleiding is blijkbaar te groot geworden, ook voor een multimiljonair als Michael Schumacher.
Michael Schumacher
De 40 jarige Duitser heeft zijn eerste F1 Grand Prix in 1991 op Spa-Franchorchamps kunnen rijden met de financiele hulp van Mercedes waar hij destijds in de wereldkampioenschap voor prototypen reed. Toen heeft Mercedes voor zijn ritje bij het F1-team, Jordan, 140 duizend euro betaald. In de volgende GP, in Italie zou Schumacher de plaats van Roberto Moreno bij Benetton overnemen. Daarna zou hij twee wereldtitels bij Benetton binnen slepen voordat hij naar Ferrari overstapte ... waar nog vijf wereldtitels zouden volgen.
Maar wat nu? Is Schumacher nu te laat? Wat is nu het geval ... als hij vorig jaar bij Brawn had gereden dan durf ik de stelling aan dat hij voor de achtste keer wereldkampioen was geweest ... want laten we eerlijk zijn, wat Jenson Button kon met de Brawn bolide kon Schumacher des te beter.
Maar nu is het geen Brawn GP meer maar Mercedes geworden, eigenlijk Mercedes-Benz ... iedereen vergeet dat meneer Carl Benz er ook nog is.
Eigenlijk is het een beetje raar als dit alles straks inderdaad waar blijkt te zijn. Mercedes heeft geweigerd om Button een salarisverhoging te geven, wat zou betekenen dat Button zo'n 10 miljoen euro zou hebben gevraagd ... en nu betaalt Mercedes uit min of meer "wraak"gevoelens meer dan het dubbele voor Schumacher. Zo heeft Mercedes ook een wereldkampioen in huis en wat voor een. Saliante detail is dat het drie jarig contract met Ferrari als adviseur niet zou zijn verlengd door Schumacher.
Maar de grootste vraag is wat mij betreft niet of Schumacher zijn comeback zal maken, maar wat zijn comeback hem zal brengen. Als zevenvoudig werelkampioen heeft hij juist meer te verliezen dan te winnen. Je moet niet denken dat het voormalig F1-team Brawn GP omdat hij nu toevallig als Mercedes door het leven gaat, ook de snelste en beste wagen van het veld is in 2010.
Niets wijst erop dat het zo zal zijn, de voorsprong die ze vorig seizoen hadden als debuterend F1-team was verbluffend door de ontwerpwijziging in de reglementen ... eerlijk gezegd zie ik het volgende seizoen niet gebeuren. Er zal hier en daar wat wijzigen in de reglementen zo zou ook de puntenverdeling dratisch aangepast worden enzovoort.
Nee, ik zie het eerlijk gezegd eerder dat Schumacher het heel zwaar gaat krijgen, want laten we niet al te optimitisch zijn voor Schumacher, McLaren, Ferrari en Red Bull hebben ook heel sterke auto's en een prachtig stel coureurs.
Wat mij betreft is Schumacher één seizoen te ver met zijn comeback!
Binnenkort zal men er toch mee naar buiten moeten komen en dit verhaal bevestigen mocht het waar zijn. En volgend seizoen zien we wat Schumacher ervan bakt?
.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten