Kortom de consument heeft Coca-Cola Light geassocieerd met een dieet-versie van de normale Coca-Cola Light en dus werd het bestempeld als de ladies Coca-Cola, voor vrouwen dus.
Sindsdien heeft de Coca-Cola Company een probleem oftewel een imago probleem met betrekking tot de Coca-Cola Light.
Het werd tijd voor een andere strategie en dus bedachten de marketing mensen een nieuwe formule.
Zo gezegd zo gedaan en medio januari 2007 werd een nieuwe Coca-Cola variant zonder suiker in Nederland geïntroduceerd: Coca-Cola Zero.
Coca-Cola Zero richt zich specifiek op mannen, ook hier dezelfde verhaal, geen suiker en een smaak die meer op de oorspronkelijke Coca-Cola lijkt.
Eigenlijk is tussen Light en Zero nauwelijks verschil, in beide zitten dezelfde ingredienten o.a. zoetstoffen als acesulfaam potassium en aspartaam ... nee, we hebben het hier over: vrouwen versus mannen imago en andersom.
Kijk maar hierboven naar beide uitstralingen, de Zero heeft een stoere uitstraling. Geen rood-wit (normaal) of rood-zilver maar zwart en rood. Kracht is de uitstraling.
Nu vraag ik mij af welke Coca-Cola variant homosexuelen zullen drinken? Om maar niet te hebben over het maken van een verschil tussen man en vrouw, wat zegt het nou over een man die wel Coca-Cola light ‘lekkerder” vindt? Maar ja durft hij dat nog wel te bestellen als hij met zijn vrienden op stap is? En wat zal de stoere vrouw nemen?........in plaats dat de sexen meer naar elkaar toegroeien, vindt er wederom verwijdering plaats of in ieder geval, de verschillen worden verscherpt in plaats van verzwakt......
Geen opmerkingen:
Een reactie posten